شناسهٔ خبر: 49635220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک بانوان ملایر هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

همدان- ایرنا- مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان از افتتاح دومین پارک بانوان همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این پارک در بلوار ۳۰ متری شهید تاجوک به عنوان یکی از مناطق حاشیه و کم‌برخوردار ملایر به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ "زهرا فراهانی" روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه بانوان شهرستان ملایر افزود: این پارک با هدف افزایش تعاملات اجتماعی زنان در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و با تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شد.

وی با بیان اینکه نخستین پارک بانوان ملایر در منطقه شمال شهر با مساحت ۲۱ هزار مترمربع از موقوفات سیف‌الدوله احداث شده و زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه ملایر است، ادامه داد: احداث پارک بانوان در منطقه جنوب شهر یکی از ضرورت‌ها بود که پس از بررسی‌های لازم توسط شهرداری، باغ «حاج نظر» برای این پروژه در نظر گرفته شد.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان هدف از تأمین فضاهای ورزشی ویژه بانوان را تقویت روحیه شادی و نشاط، تأمین آرامش در نهاد مقدس خانواده و حفظ سلامت جسمی و روحی بانوان در محیطی امن عنوان کرد.

وی ادامه داد: این بوستان شامل بخش‌هایی همچون محوطه‌سازی، سنگ‌فرش، دیوارکشی، ایجاد سوئیت نگهبانی، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، نصب پایه‌های روشنایی، زیباسازی آلاچیق‌ها، نصب وسایل ورزشی و بدنسازی پارکی، مبلمان پارکی، کاشت درخت، درختچه و چمن است.

فراهانی همچنین به نقش و جایگاه بانوان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت بانوان محدود شده و بیشتر اقدامات به صورت مجازی و آنلاین انجام می‌شود.

پارک بانوان ملایر هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

وی خاطر نشان کرد: امسال بیشتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه بانوان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود که شاخص‌ترین این برنامه‌ها افتتاح پارک بانوان و یادواره بانوان شهیده است.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان تبیین ارزش‌های دفاع مقدس را در شرایط کنونی ضروری خواند و افزود: امروز بانوان جامعه با همان رشادت‌های هشت سال جنگ تحمیلی باید ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس و ازخودگذشتگی بانوان را برای نسل امروز تبیین کنند تا برای نسل آینده هم ماندگار باشد.

فراهانی خواستار حضور پررنگ بانوان این شهرستان در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد و بیان کرد: هر دستگاه اجرایی موظف به تجلیل از ایثارگران زن است و بانوان ادارات باید روزانه هرگونه فعالیت اقتصادی مرتبط را اجرا و به نمایش بگذارند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان ملایر نیز شرط برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس را منوط به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافعان سلامت و زنان ایثارگر، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدای محله، ویزیت رایگان، میز خدمت، رزمایش کمک مومنانه، برگزاری مسابقات ورزشی، ایستگاه فرهنگی، گیشه کتابخوانی و مصاحبه با زنان موفق جهادگر را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه بانوان برشمرد.

"مهین نظری" افزود: برگزاری یادواره ۴۰ شهیده زن شهرستان ملایر و تجلیل از خانواده بانوان شهیده و ایثارگران یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که باید به بهترین نحو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ایرنا؛ هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد.

نظر شما