شناسهٔ خبر: 49635211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیج سازندگی از ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در استان مرکزی حمایت می‌کند

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه "۱۰۰۰ فرصت شغلی پایدار در استان مرکزی ایجاد می‌شود" گفت: بسیج سازندگی از از ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط تولیدی راکد در استان مرکزی حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

امید محترمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از اراک، با اشاره به رویکرد بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در سال گذشته با پرداخت نزدیک به 42 میلیارد تومان تسهیلات حدود 950 فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شد و رویکرد بسیج تلاش به سمت مناطق محروم و کمک به این مناطق است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به معنای ایجاد شغل نیست بلکه معتقد هستیم که تسهیلات یک نوع مشوق است و در این مسیر بسیج سازندگی رویکرد تصدی‌گری ندارد بلکه به دنبال تسهیل‌گری و حمایت از افراد ضعیف جامعه است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به عنوان خادمان ملت به دنبال ایجاد کرامت و منزلت برای محرومان هستند و در این مسیر نقش‌آفرینی می‌کنند.

محترمی تصریح کرد: الگو و مسیر حرکتی ما مبتنی بر نقش‌آفرینی مردم است به طوری که هر زمان که مردم نقش‌آفرینی و مشارکت نداشته باشند پروژه محکوم به شکست است.

وی بیان کرد: عرصه فعالیت‌های بسیج سازندگی حدود 200 عنوان شغلی است که حمایت‌های لازم را می‌کنیم و می‌توان به عرصه پرورش ماهی، پرورش بلدرچین و طیور، شترمرغ، پرورش قارچ و ایجاد واحدهای خدماتی و فروشگاه‌های لازم برای فروش محصولات، نقش‌آفرینی مستمر در حوزه گیاهان دارویی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، حمایت ویژه از صنایع دستی، پرورش دام سبک و سنگین اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: امسال باتوجه به شعار سال به دنبال نقش‌آفرینی هستیم و با تمام توان در این مسیر برای مبارزه با بیکاری و فقر تلاش می‌کنیم و تحقق اقتصاد مقاومتی را در راس برنامه‌ها قرار دادیم و بر اساس سیاست‌ها و پیگیری‌های انجام شده 200 میلیارد تومان تسهیلات در استان در نظر گرفته شده که تاکنون نزدیک به 60 میلیارد تومان تخصیص یافته و در کنار آموزش‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

محترمی عنوان کرد: امسال بیش از هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد می‌شود و حمایت از 500 واحد کوچک و متوسط تولیدی راکد در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، فنی و خدماتی انجام می‌شود و برای کاهش فاصله طبقاتی اولویت بسیج خدمت به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب است.

انتهای پیام/713/ح

نظر شما