شناسهٔ خبر: 49635172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد بیماران سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری یک سوم کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش چشمگیر بار ویروس در استان، تعداد بیماران در بخش سرپایی نسبت به اوج شیوع ویروس به یک سوم کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم روند کاهشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان، افزود: با کاهش قابل توجه تعداد بیماران سرپایی، انتظار می‌رود در حوزه بستری نیز روند کاهشی بیماری از سرعت بیشتری برخوردار شود.

وی تصریح کرد: این هفته در حوزه بیماران بدحال و فوتی آمار همچنان بالاست اما پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا نیز در استان کاهشی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش شتاب روند واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: تلاش می‌شود ظرف فرصت ۲ ماهه که به طور طبیعی در بین موج‌ها شکل می‌گیرد، با واکسیناسیون جمعیت قابل توجهی در استان میزان فوتی‌ها را در موج احتمالی بعدی کاهش دهیم.

شیرانی، عامل نگران‌کننده در خصوص شیوع کرونا در استان را کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و گفت: نسبت به سه هفته قبل با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان روبرو هستیم.

وی در خصوص نحوه فعالیت بیمارستانهای صحرایی استان نیز خاطرنشان کرد: چنانچه روند کاهشی شیوع کرونا به همین صورت در استان تداوم یابد در هفته آینده اقدام به جمع‌آوری چادرها می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۷ شهریور، ۲۱۱ هزار و ۳۷۴ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۵ هزار و ۵۳۱ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

نظر شما