شناسهٔ خبر: 49634945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

نوبت واکسن به دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان رسید

صاحب‌خبر -

بازگشایی سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم رسید.

سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا http://salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) باز شده و آنها می توانند از این طریق اقدام کنند. پیش از این محدودیت سنی واکسن برای برخی از شهرها برداشته شده بود.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در مورد واکسیناسیون کودکان و نوجوانان گفت: واکسن سینوفارم بزرگسالان برای افراد زیر ۱۸ سال هم قابل استفاده است.

سیدحیدر محمدی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در رابطه با واکسن مورد استفاده برای سنین زیر ۱۸ سال، واکسن سینوفارم توسط سه کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته و اکنون در امارات، چین و بحرین مصرف می‌شود و در کشور ما هم مطالعات بالینی آن در حال انجام است. حدود ۵۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است که بخشی از آن واکسن‌های سینوفارم و قابل استفاده برای سنین زیر ۱۸ سال است که همان واکسن سینوفارم بزرگسالان است.

او گفت: تولید کننده واکسن کوبایی هم انستیتو پاستور است و در داخل کشور تولید می‌کند و بخشی از فناوری متعلق به کوبا است. با توجه به اینکه در کوبا مجوز صادر شده است، ما با مطالعه بالینی در کشورمان برای زیر ۱۸ سال می‌توانیم مجوز را صادر کنیم.

نظر شما