شناسهٔ خبر: 49634843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فرخی میکال تأکید کرد

انتخاب استانداران با گرایش اقتصادی یکی از لازمه‌های برون‌رفت از شرایط فعلی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است وزیر کشور باید استاندارانی با گرایش اقتصادی و آشنا به ظرفیت‌های منطقه انتخاب کند تا مردم تغییرات حاصل از آن را لمس کنند که اگر در راستای انجام این مهم، دیدگاه نمایندگان نیز مد نظر قرار گیرد نتیجه به هم‌افزایی میان دولت و مجلس خواهد انجامید.

صاحب‌خبر -

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر ضرورت افزایش اختیارات استانی در راستای تمرکززدایی، گفت: افزایش اختیارات استانی کمک شایانی به توسعه مناطق می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در صورت افزایش اختیارات استانداران، تصمیمات در شرایط خاص به هنگام گرفته می شود و هدررفتی در حوزه تصمیم گیری نداریم.

وی در ادامه یکی از ضرورت های افزایش اختیارات استانداران را انتخاب استاندارانی مجرب و شایسته دانست و افزود: در شرایط فعلی که در کشور حاکم است و طبق وعده های رئیس جمهور، باید شرایطی فراهم شود که شاخص ها ارتقا یافته و مردم تغییرات را به خصوص با بزرگ شدن سفره خود لمس کنند که یکی از لازمه های این تغییر، انتخاب استاندارانی با گرایش اقتصادی و اشراف کامل به نقاط قوت و ضعف استان های خود است.

فرخی میکال ادامه داد: استانداران باید محورهای اقتصادی، کشاورزی، صنعت، معادن و نیروهای انسانی استان خود را بشناسند و اگر وزیر کشور افرادی را که اشرافی به حوزه وزارت کشور ندارند به عنوان استاندار انتخاب کند نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه پیچیده تر می شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه بابیان اینکه استانداران رئیس جمهور هر استان هستند، عنوان کرد: استاندار تمام کننده تصمیمات در استان است و نمایندگان مجلس هم نقش اساسی در تعیین مسیرها و منویات مردم دارند لذا اگر استاندار نتواند خود را با مجامع استانی نمایندگان هماهنگ کند کار او توجیه کمتری پیدا می کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هدف دولت و مجلس در هر استانی باید یکسان باشد، خاطرنشان کرد: اگر مشورت با نمایندگان مجلس برای انتخاب استانداران صورت گیرد، زاویه ها به حداقل خواهد رسید و آن نگاه تحول خواهی در راستای ایجاد ایران قوی که مد نظر رئیس جمهور است، صورت خواهد گرفت./

پایان پیام

نظر شما