شناسهٔ خبر: 49634758 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هفته پنجم لیگ برتر انگلیس

تاتنهام – چلسی؛ دشمن‌کشی در شمال شهر

در نبردی حساس از هفته پنجم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های همشهری تاتنهام و چلسی به مصاف هم خواهند رفت.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه خانگی تاتنهام، این تیم در نبرد تمام‌لندنی به مصاف رقیب و دشمن قدیمی یعنی چلسی خواهد رفت. دیدار هفته پنجم لیگ برتر می‌تواند تأثیر مهمی روی آینده و حضور تیم‌ها در کورس قهرمانی این فصل داشته باشد.

تاتنهام؛ دوربرگردان

امید یا ناامیدی؟ مسئله این است! هواداران تاتنهام نمی‌دانند به ۳ بازی ابتدایی تیم‌شان و گل نخوردن نگاه کنند یا پس از شکست سنگین مقابل کریستال‌پالاس نگران شوند. اگرچه در دیدار هفته قبل ۱۰ نفره شده بودند، ولی باخت مقابل تیمی متوسط در لیگ برتر نتیجه نگران‌کننده‌ای برای اسپرز است. نونو اسپریتو سانتو از آن دسته مربیانی است که ترکیب تیمش را زیاد تغییر می‌دهد و حتی فصل پیش ۲۷ بازیکن را در ولورهمپتون به میدان فرستاد. در ۴ بازی هم ۲۰ بازیکن تاتنهام بازی کرده‌اند که در نوع خودش عجیب است. شاید همین تغییرات کمی دردسرساز شود. از طرفی سانتو می‌داند که تاتنهام در سالیان اخیر نتایج خوبی مقابل چلسی نگرفته. ولی اگر تاتنهام بتواند این بازی مهم را ببرد، می‌تواند دوباره بالای جدول باشد و بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.

چلسی؛ مدعی شماره یک

فعلاً کیف آبی‌های لندن کوک است. همه بازی‌های‌شان را برده‌اند و گل نخورده‌اند به غیر از یکی که تساوی ارزشمند در خانه لیورپول بوده. توماس توخل توانسته تیمی بسازد که هم مدیران راضی باشند و هم هواداران از دیدن آن لذت ببرند. با آمدن روملو لوکاکو نقطه ضعف تیمش که گل‌نزنی مهاجمان بود هم برطرف شده و ستاره بلژیکی ۳ گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان زده. حالا چلسی در دیداری حساس که البته سالیان اخیر برای‌شان آسان بوده به مصاف تاتنهام خواهد رفت. اگر آبی‌ها پیروز این نبرد هم باشند به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن هفته پنجم را سپری خواهند کرد. چلسی هفته بعد هم میزبان منچسترسیتی است و این ۲ بازی می‌تواند مسیرشان در ادامه لیگ را تغیین کند. توخل می‌خواهد تیمش مدعی اول قهرمانی باشد.

آخرین جدال
فوریه ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، چلسی در زمین تاتنهام میزبانش را با یک گل شکست داد. جورجینیو از روی نقطه پنالتی تنها گل آن بازی را زد.

آمار بازی
۵۸) در ۵۸ بازی قبلی لیگ برتری بین تاتنهام و چلسی کفه ترازو بدجور به سود آبی‌ها سنگینی می‌کند. چلسی ۳۱ بازی را برده و تاتنهام فقط در ۷ بازی پیروز شده. ۲۰ بازی هم مساوی شده است.
۵) چلسی در ۵ بازی آخر لیگ برتری مقابل تاتنهام شکست نخورده. در این دیدارها ۴ برد و یک تساوی داشته‌اند. آخرین برد اسپرز مقابل همشهری آبی‌پوش به نوامبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
۵) یک رکورد خارق‌العاده برای چلسی ثبت شده و آن‌هم پیروزی در ۵ بازی خارج‌ازخانه مقابل تیم‌های لندنی است. در دوران لیگ برتر آن‌ها هیچ‌گاه ۶ بازی متوالی را از تیم‌های لندنی در خانه رقبا نبرده‌اند و مقابل تاتنهام می‌توانند به چنین رکوردی برسند.
۲) فقط ۲ مرتبه قبل از این در فصول ۲۰۰۱-۲۰۰۰ و ۲۰۰۳-۲۰۰۲ تاتنهام ۳ بازی ابتدایی خانگی‌اش در لیگ برتر را برده و حالا می‌تواند این رکورد را تکرار کند. اسپرز ۸ بازی از ۱۰ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر را برده و در ۶ بازی هم کلین‌شیت کرده.
۱) بعد از آمار خوب ۳ گل در ۴ بازی لیگ برتری مقابل چلسی، هری کین ستاره تاتنهام در ۸ بازی بعدی‌اش مقابل این حریف فقط یک گل زده است. با این حال کین در ۹ بازی اخیر مقابل تیم‌های لندنی در ورزشگاه خانگی تاتنهام ۱۲ تأثیرگذاری (۷ گل و ۵ پاس‌گل) روی گل‌های تیمش مقابل رقبای لندنی داشته.
۲) روملو لوکاکو و ریس جیمز فرصت دارند به رکوردی برسند که مارکوس آلونسو و خوان ماتا زده‌اند، یعنی گلزنی مقابل آرسنال و تاتنهام در خانه این دو رقیب همشهری در یک فصل.

مصدومان و محرومان
ژافه تاتنگانگا به‌دلیل اخراج در دیدار مقابل کریستال‌پالاس تنها محروم تاتنهام است. لوکاس مورا، هئونگ مین سون، رایان سسنیون، استیون برخواین و اریک دایر هم همگی مصدوم هستند، اما احتمال رسیدن‌شان به این نبرد حساس وجود دارد. کریستین پولیشیچ تنها مصدوم چلسی برای دیدار مقابل همشهری است.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، رویال، داوینسون، رومرو، رگیلون، هویبیرگ، اسکیپ، اندومبله، اَلی، کین و خیل
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جیمز، آلونسو، کواچیچ، جورجینیو، هاورتس، مانت و لوکاکو
 

نظر شما