شناسهٔ خبر: 49634547 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کار با دو وزارتخانه تاجیکسان قرارداد همکاری امضا کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به جمهوری تاجیکستان با دو وزارتخانه «تندرستی و حفظ اجتماعی» و «محنت، مهاجرت و شغل» این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به موجب یادداشت تفاهم همکاری با وزارت تندرستی، طرفین به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های خدمات اجتماعی، آمادگی خویش را برای تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگروه‌های کارشناسی اعلام کردند. 

همکاری برای خدمت‌رسانی در حوزه حمایت‌های اجتماعی و فراهم‌کردن شرایط جذب شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری خارجی مشترک در این بخش، هماهنگی و همکاری در عرصه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در زمینه حمایت‌های اجتماعی از جمله توافقات این سند است. 

همکاری در زمینه تأمین اجتماعی و امور اجتماعی شامل بیمه اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و افراد آسیب‌پذیر، برنامه‌های کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت در زمینه اشتغال، انجام پژوهش‌های مرتبط با امور اجتماعی، خدمات اجتماعی، کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همکاری است. 

همچنین، در ادامه سفر دکتر عبدالملکی به کشور تاجیکستان، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت محنت، مهاجرت و شغل با جمهوری تاجیکستان امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، طرفین در زمینه روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار و بیمارهای شغلی، سیاست بازار کار، اشتغال و تبادل نیروی کار، تبادل اطلاعات در مورد وضعیت و نیازهای بازار کار دولت‌های طرفین و کمک به ساماندهی تبادل نیروی کار و اشتغال آن‌ها همکاری خواهند کرد. 

 برگزاری دوره‌های تکمیلی تربیت کارشناس، مربی و افراد نیازمند به آموزش برای توسعه زمینه‌های دارای اولویت‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و بلندمدت توسط مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تبادل تجربه در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تبادل‌نظر و همکاری طرفین در سازمان بین‌المللی کار و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین از دیگر موارد همکاری دو کشور است.

نظر شما