شناسهٔ خبر: 49634374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شورای امنیت رهبران سومالی را به مذاکره خواند

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد از رهبران سیاسی سومالی خواست اختلافات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

صاحب‌خبر -

 به نقل از اسپوتنیک، این شورا به عنوان قدرتمندترین نهاد سازمان ملل ، همچنین از  محمد حسین روبلی، نخست وزیر و محمد عبدالله فرماجو، رئیس جمهور سومالی خواست اختلافات را حل کرده و اولویت خود را برگزاری انتخابات سراسری که با تأخیر طولانی در سال جاری مواجه شده قرار دهند.

شورای امنیت سازمان ملل از دولت فدرال سومالی و کشورهای منطقه خواست اطمینان حاصل کنند هیچ گونه اختلاف سیاسی مانع از اقدام متحد علیه جنبش "الشباب" و دیگر گروه‌های مسلح نشود.

این بیانیه مطبوعاتی که توسط ۱۵ عضو شورای امنیت تأیید شد، پس از رایزنی‌های فوق العاده روز جمعه در مورد تشدید بحران سیاسی در سومالی صادر شد؛ بحرانی که نگرانی‌های منطقه‌ای و بین المللی را مبنی بر اینکه انتخابات در معرض تهدید است و شرق آفریقا ممکن است با آشفتگی بیشتری مواجه شود، افزایش داده است.

در بیانیه مذکور، اعضای شورای امنیت همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد اختلافات جاری در دولت سومالی و تأثیر منفی آن بر برنامه و روند انتخابات ابراز کردند.

آنها از همه طرف‌ها خواستند خویشتندار باشند و بر اهمیت حفظ صلح، امنیت و ثبات در سومالی تاکید کردند./ ایسنا

نظر شما