شناسهٔ خبر: 49634143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید؛

بیش‌از هشت هزار مدرسه در سیستان و بلوچستان برای مهر آماده سازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه تجهیز و آماده سازی شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا رخشانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید برای همه سناریوهای پیش رو باید برنامه داشته باشیم چرا که شرایط موجود و آینده اپیدمی کرونا، وضعیتی پیچیده و شکننده است بر همین اساس آمادگی لازم در هر دو صورت حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها در استان وجود دارد.

وی افزود: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مساله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان دُز اول واکسن کرونا و ۴۴ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص نحوه واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: پس از ورود واکسن مخصوص رده سنی دانش‌آموزان به کشور واکسیناسیون این گروه نیز طبق برنامه انجام می‌شود تا از نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کاسته شود.

رخشانی اظهارداشت: با توجه به اینکه بیش‌از ۷۰ درصد مدارس در سیستان و بلوچستان، روستایی و عشایری است و اکثر همکاران در این مناطق بومی هستند و واکسن نیز دریافت کرده‌اند، مشکلی از نظر برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ هزار و ۵۵۴ مدرسه روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان جمعیت دانش‌آموزی زیر ۵۰ نفر است و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط آنکه در آن منطقه خبری از شیوع ویروس کرونا نباشد، وجود دارد. 

نظر شما