شناسهٔ خبر: 49633582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نخست وزیر لبنان:

سازمان ملل جلوی تجاوزات مکرر تل آویو به حاکمیت لبنان را بگیرد

رامین حسین آبادیان

نخست‌ وزیر لبنان در سخنانی با اشاره به حفاری های نفتی و گازی رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، گفت: سازمان ملل جلوی تجاوزات مکرر اسرائیل به حاکمیت لبنان را بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست تا برای جلوگیری از حفاری های نفتی و گازی رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی مورد اختلاف، با طرف‌های بین المللی تماس‌های لازم را برقرار کند.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: درباره این موضوع از حقوق لبنان کوتاه نخواهیم آمد و سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در ملزم کردن تل آویو به توقف تجاوزهای مکرر به حقوق و حاکمیت لبنان ایفا کند.

پیش از این نیز «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان تاکید کرد که عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، با اصول و چارچوب توافق ترسیم مرزها مغایر است. نبیه بری گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی چارچوب توافق ترسیم مرزها را تهدید می کند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ملزم کردن شرکت هالیبرتون از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام حفاری در دریا، نابود کننده توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی است که تحت نظارت واشنگتن انجام شد. بری گفت: تعلل شرکت های توتال، نوواتک و اینی در شروع عملیات حفاری در بلوک نفتی شماره ۹، علامت سؤال بزرگی ایجاد می کند.

گفتنی است که که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیأت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند اما جانبداری آنها از تل آویو کاملاً آشکار است.

نظر شما