شناسهٔ خبر: 49632946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهریز: مردم بدون توجه به شایعه واکسن کرونا تزریق کنند

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: ایمنی‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی در برابر همه گیری ویروس کرونا، مشارکت همه جانبه در طرح همگانی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است، لذا شهروندان بدون توجه به شایعه های بی اساس و غیرعلمی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان افزود: همکاری اقشار مختلف مردم با مسئولان بهداشت و درمان برای واکسیناسیون خوب است ولی به دلیل اهمیت موضوع باید شتاب بیشتری گیرد.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان در خصوص برخی شایعه ها در مورد  واکسن با اطلاع‌رسانی به موقع مردم را در جریان سئوال و شبهه قرار دهند و پاسخگوی شهروندان باشد و با رفع ابهام‌ و توضیح به موقع و ایجاد انگیزه لازم برای کاهش نگرانی آنان اقدام کند.

این مسئول به اهمیت و نقش فرهنگ‌سازی و کار مداوم رسانه‌ای برای آگاهی‌بخشی به مردم برای واکسیناسیون در منطقه اشاره کرد و گفت: تمامی نهادها، رسانه‌ها و سازمان‌ها برای ایجاد انگیزه و حضور برای تزریق واکسن وظایف خود را به نحو مناسب انجام دهند.

زاع زاده مهریزی تصریح کرد: اتاق اصناف به کسبه و صنوف مختلف و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به کارگران کارخانه ها و کارگاه‌ها برای انجام به موقع واکسیناسیون پیشگیری از کووید ۱۹ اطلاع رسانی مناسب را در سطح شهرستان انجام دهند.

وی با قدردانی از تمامی اقدام های صورت گرفته بیان کرد: همکاری جدی مردم با مسئولان در واکسیناسیون نقش مهمی در مهار کرونا دارد و هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری از هیچ فردی در منطقه پذیرفته نیست و همه باید وظایف خود را انجام دهند که تاکنون بیش از نیمی از مردم مهریز واکسن کرونا تزریق کردند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

   

نظر شما