شناسهٔ خبر: 49632856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح خانه‌ به‌ خانه تزریق واکسن کرونا در کاشمر در حال اجراست

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشمر در استان خراسان رضوی گفت: طرح تزریق عمومی واکسن کرونا به صورت خانه‌ به‌ خانه در برخی روستاهای این شهرستان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی یعقوبیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح واکسیناسیون کرونا به صورت خانه به خانه در روستاهای کاشمر توسط سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در قالب "طرح شهید سلیمانی" اجرایی شده است. 

وی ادامه داد: دو گروه دفاع زیستی سپاه پاسداران ناحیه کاشمر در این چارچوب به روستای قوچ پلنگ این شهرستان اعزام شده‌اند. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه کاشمر گفت: در این راستا تاکنون عملیات تزریق ۲۰۰ دُز واکسن کرونا با مراجعه به منزل ساکنان این روستا انجام شده و ظرف یک روز ۹۰ درصد جامعه هدف در روستای قوچ‌ پلنگ علیه بیماری کووید ۱۹ ایمن‌سازی شدند.

وی افزود: ۹۰ دُز واکسن کرونا نیز در روستای تل‌آباد شهرستان کاشمر با مراجعه به خانه روستانشینان تزریق شده است.

سرهنگ یعقوبیان ادامه داد: طرح واکسیناسیون خانه به خانه توسط سپاه ناحیه کاشمر از ۳۱ شهریور ماه جاری به مدت سه روز در مناطق غیربرخوردار این شهرستان همچون حسین‌آباد و خیابان رازی تدام خواهد یافت.

وی گفت: همچنین در اجرای این طرح با مراجعه به منازل روستاهای هدف اقدامات تشریحی مستند برای اقناع ساکنان به تزریق واکسن انجام می شود تا با تمایل خود نسبت به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ ایمن‌سازی شوند. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشمر افزود: ستادهای فرعی در روستاها متشکل از فرماندهان پایگاه‌های بسیج، روحانیان، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و مسوولان خانه‌های بهداشت برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و مقابله با انتقال ویروس کرونا تشکیل شده تا ضمن شناسایی موارد ابتلا، آموزشهای لازم برای پیشگیری از این بیماری به مردم ارائه شود. 

وی ادامه داد: سپاه پاسداران تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی و ارائه بسته‌ها و کمکهای معیشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا اقدامات موثری انجام داده‌ است. 

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاها هستند. 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۷۳۶ هزار و ۸۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

نظر شما