شناسهٔ خبر: 49628396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت:

میانگین سن جانباختگان کرونا در اردستان ۷ سال کاهش یافت

کاشان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از کاهش هفت ساله میانگین سن جانباختگان کرونا با اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: میانگین سن فوتی‌های بیماری کووید۱۹ در این خطه از ۸۰ سال به ۷۳ سال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن ذبیحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش چهار ساله میانگین سن بیماران بستری کرونا در اردستان پس از واکسیناسیون، افزود: اکنون افزون بر هشت هزار و ۲۵۰ دُز واکسن سینوفارم و ۴۰۰ دُز آسترازنکا برای تزریق به واجدان شرایط موجود است.

طرح ملی واکسیناسیون کرونا از بهمن ۱۳۹۹ در سراسر کشور آغاز شد و افراد بالای ۸۰ سال جزو نخستین گروه‌های جامعه هدف این طرح برای تزریق واکسن بودند.

به گفته وی، با راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اردستان، واحدهای تزریق واکسن نزدیک به ۱۰ واحد افزایش یافته و آمادگی پذیرش روزانه افزون بر یک‌هزار و ۷۰۰ داوطلب تزریق وجود دارد.

وی با اشاره به تفکیک واحدهای تزریق واکسن نوبت نخست و دوم کرونا در اردستان، ادامه داد: واکسیناسیون کرونا از سوی شبکه بهداشت با همکاری دستگاه های مختلف از جمله ناحیه مقاومت بسیج، جمعیت هلال احمر، اداره ورزش و جوانان و شهرداری اردستان به خوبی در شهرستان در حال انجام است که از تلاش و همکاری کارکنان این دستگاه‌ها قدردانی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: از اصحاب رسانه شهرستان انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه با مسایل خرافی برخورد کنند و اجازه ندهند افرادی بدون ارایه مستندی فکر و روح مردم را تحت تاثیر خرافات قرار دهند و از ترس ضرر داشتن واکسن از تزریق آن پرهیز کنند و جانشان را در معرض بیماری قرار دهند.

نخستین واکسن، بهترین واکسن 

ذبیحی گفت: نخستین واکسن در دسترس، بهترین واکسن برای تزریق است، چرا که تضمینی وجود ندارد شخصی که با پرهیز از تزریق واکسن، منتظر رسیدن واکسن مورد نظر خودش می‌ماند گرفتار ویروس کرونا نشود.

مدیر شبکه بهداشت اردستان اضافه کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۹ نفر دُز نخست و ۱۲ هزار و ۳۸۲ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این شهرستان رتبه نخست استان اصفهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، پوشش واکسیناسیون در روستاهای اردستان رضایت‌بخش بوده و  فقط سه روستا همکاری لازم نداشته‌اند که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم و بزودی این چالش رفع خواهد شد.

شناسایی ۲ مورد جدید کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیص بیماری، ۲ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۸۰۶ نفر رسید.

ذبیحی افزود: پذیرش بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نداشتیم، شمار افراد بستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به ۱۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا در اردستان ثبت نشده است، خاطر نشان کرد: تاکنون سه هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۶ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در اردستان انجام شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است و از نظر شیوع کرونا در برهه کنونی وضعیت نارنجی دارد.

نظر شما