شناسهٔ خبر: 49627629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آیا مطالعه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافی است؟

کتاب های درسی منبع اصلی طراحی سوالات کنکور هستند، اما همه افرادی که حداقل یکبار تجربه آزمون سراسری را داشته اند خوب می دانند که سطح و نوع سوالات کنکور بسیار متفاوت از سوالات کتاب درسی است، و مطالعه کتاب های درسی به تنهایی برای موفقیت در کنکور کافی نیست! اینجاست که کتاب کمک درسی وارد صحنه می شود و مسیر جدیدی را برای یادگیری بهتر دانش آموزان باز می کند. کتاب های کمک درسی از نظر سطح و نوع محتوای آموزشی با هم متفاوت هستند، و هر کدام برای یک هدف و کاربری خاص طراحی شده اند.

صاحب‌خبر -

 اگر قصد شرکت در آزمون سراسری را دارید و تصمیم گرفته اید علاوه بر کتاب های درسی، از سایر منابع آموزشی از جمله کتاب های کمک درسی هم استفاده کنید در ادامه این مطلب با همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع در اختیارتان بگذاریم.

 

عوامل موفقیت در آزمون کنکور

در کشور ما کنکور بعنوان یکی از مهمترین و حساس ترین اتفاقات زندگی دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه، شناخته می شود. معمولا برای اغلب افراد سوال است که رمز موفقیت رتبه های برتر در کنکور سراسری چیست، چگونه و از چه منابعی برای مطالعه استفاده کرده اند، چه تکنیک ها و روش هایی داشته اند و سوالاتی دیگر از این دست. طی بررسی مسیر مطالعه و پیشرفت افراد موفق و رتبه های برتر کنکور، چند ویژگی بصورت مشترک در همه آنها دیده شده می شود، که طبق گفته خودشان تاثیر مثبت و بسزایی در قبولی آنها داشته است:

 

  1. داشتن مطالعه مفید و موثر

داوطلبان کنکور هر چقدر بتوانند مطالب را با کیفیت و عمق بهتری یاد بگیرند، به همان نسبت پیشرفت بیشتری را تجربه خواهند کرد. زیرا مطالعه موثر نه تنها باعث آرامش خاطر داوطلبان می شود، بلکه به نوعی باعث مدیریت زمان هم می شود، مخصوصا اگر همراه کتاب های درسی، از یک کتاب کمک درسی جامع و کامل هم استفاده کنید. البته اگر هنوز کتاب کمک درسی ندارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی فرآموز مراجعه کنید.

 

  1. داشتن یک برنامه دقیق برای مطالعه

داشتن یک برنامه مطالعه روزانه و تعهد شما به اجرای آن، نقش مهمی در موفقیت  شما دارد. برنامه ریزی مطالعاتی باعث می شود که از تمام منابع خود شامل کتاب های درسی، کلاس ها، آزمون ها، کتاب های کمک درسی و... در یک بازه زمانی مشخص، نهایت بهره را ببرید.

 

  1. استفاده از منابع دست اول

استفاده از کتاب های کمک درسی دست اول، با محتوای آموزشی قوی و باکیفیت برای رشد مهارت های تست زنی بسیار مفید و موثر است. در حدی که برای بعضی از درس ها می توان یک کتاب کمک درسی را بعنوان منبع اصلی مطالعه انتخاب کرد، و با تمرین مداوم تست های، حسابی در آن درس پیشرفت کرد.

 

  1. قدرت تصمیم گیری و اراده

یکی از عوامل موفقیت در کنکور، قدرت تصمیم گیری و اراده است. قدرت تصمیم گیری و اراده به شما کمک می کند که به برنامه خود متعهد و پایبند باشید، برای اجرا کردن آن از تمام وجود انرژی بگذارید، بهانه تراشی نکنید، و در در زمان هایی که شرایط برای شما سخت می شود، امید و انگیزه خود را از دست ندهید.

  1. نا امید نشدن

هیچ وقت از رسیدن به نتیجه دلخواه نا امید نشوید، و با تمام توان تلاش کنید. زیرا مسیر موفقیت در کنکور پستی و بلندی های فراوانی دارد. شما باید بتوانند در این میان راه موفقیت خودتان را بیابند، حتی اگر در ابتدا شکست را تجربه کنید. تصمیم بگیرید تا در برابر بزرگترین مشکلات زندگی همچون کنکور موانع را کنار بزنید و در برابر مشکلات تسلیم نشوید تا به اهدافتان برسید.

نقش کتاب های درسی در کسب رتبه برتر

منبع اصلی اساتید برای طراحی سؤالات کنکور، کتاب های درسی هستند. در سال های گذشته بارها شاهد طرح سؤالاتی از متن و تمرینات کتاب درسی بوده ایم، که تایید کننده همین موضوع است. اما با توجه به اینکه نوع سوالاتی که از کتاب طراحی می شود، با سوالاتی که داخل کتاب هستند، متفاوت بوده یا از درجه سختی بالاتری برخوردار هستند، مطالعه کتاب درسی به عنوان تنها منبع، شاید تصمیم درستی نباشد. در واقع راهکار اصلی و عاقلانه این است که کتاب را به عنوان منبع اصلی در نظر بگیرید، آن را دقیق و درست مطالعه کنید، و در کنارش از کتاب های کمک درسی، CDهای آموزشی، کلاس های تست زنی و... هم استفاده کنید، تا عمق یادگیری مطالب و مهارت تست زنی شما تقویت شود.

مزایای استفاده از کتاب های کمک درسی در کنار کتاب های درسی

استفاده از کتاب های کمک درسی در کنار کتاب های درسی، برای دو دسته از دانش آموزان می‌تواند مفید باشد؛ اول دانش آموزان ضعیف تری که با کمک این کتاب ها می‌توانند سطح علمی خود را به سایر دانش آموزان نزدیک کنند، و دوم دانش آموزان قوی تر که با استفاده از این کتاب ها برای آزمون های جدی و مهم تر تقویت می شوند. قرار نیست که داوطلبان کنکور یا دانش آموزان در کتاب کمک درسی مطالبی خارج از کتاب های درسی یاد بگیرند، بلکه قرار است تمرینات تستی و تشریحی متفاوتی را برای تسلط بیشتر بر مطالب کتاب درسی انجام دهند. از مزایای استفاده از کتاب های کمک درسی در کنار کتاب های درسی می توان به یادگیری آسان و درک عمیق مطالب اشاره کرد.

 

زمان مناسب برای خرید کتاب های کمک درسی

بهترین زمان برای خرید کتاب های کمک درسی کنکور، یک الی دو ماه بعد از شروع سال تحصیلی و مشخص شدن اصلاحات کتاب های درسی است. چون هر ساله در کتاب ها تغییر و تحولات محتوایی ایجاد می شود، بهتر است خرید کتاب ها در ماه های بعد از شروع سال تحصیلی انجام شود، چون ممکن است این تغییرات زیاد باشد و کتابهای کمک آموزشی که تهیه کرده اید، دیگر کارایی لازم را نداشته باشند. برای انتخاب و تهیه کتاب کمک درسی، منابع مختلفی وجود دارد، از جمله فروشگاه اینترنتی فرآموز. faramoz.com یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید انواع کتاب کمک درسی کنکور، زبان، دروس عمومی و اختصاصی است.
*رپورتاژ آگهی

نظر شما