شناسهٔ خبر: 49624882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازوند:

هرآنچه در توان داشتم برای کرمانشاه انجام دادم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هرآنچه در توان داشتم برای کرمانشاه انجام دادم، گفت : ترجیح می‌دهم دیگر در کرمانشاه ادامه ندهم، زیرا مردم با هدف تغییر به دولت سیزدهم رای دادند و تغییر هم امیدآفرین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر احتمالی استانداران، گفت : ترجیح من این است که دیگر در کرمانشاه ادامه ندهم، زیرا وقتی مردم به دولت سیزدهم رای دادند یعنی درخواست تغییر داشتند و بهتر است این تغییرات انجام شود، زیرا تغییر امید آفرین خواهد بود.

او با بیان اینکه در این چهار سال هر آنچه در توان داشتیم برای کرمانشاه انجام دادیم، گفت : البته کار‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های انجام نشده‌ای هم داریم که حتما در روز تودیع به جای اینکه به عملکرد چهار ساله اشاره کنم، از آن‌ها یاد خواهم کرد.

بازوند با بیان اینکه در روز‌های باقیمانده تا پایان فعالیتم به هیچ عنوان کم کاری نخواهم داشت، ادامه داد: هر روز باید مانند روز اول به تعهد کاری که برای مردم داشتیم عمل کنیم و تا روزی که در اینجا مشغول به فعالیت هستم سر سوزنی از وظایف خود عدول نخواهم کرد، زیرا انجام امور مردم بزرگترین تکلیفی است که بر گردن مدیران نهاده شده است.

او با بیان اینکه کوچکترین قصوری نه از شخص من و نه از مدیران پذیرفته نیست، افزود: این سم مهلکی برای توسعه استان است که مدیران به بهانه جابجایی کم کاری کنند و در امور وقفه بیاندازند.

پرچم توسعه کرمانشاه را به بخش خصوصی بدهیم

 استاندار کرمانشاه گفت: باید پرچم توسعه و پیشرفت کرمانشاه را به بخش خصوصی بدهیم.

او از بخش خصوصی به عنوان ظرفیتی عظیم یاد کرد و افزود: هر چقدر بخش خصوصی ضعیف باشد، فاصله بیشتری با توسعه خواهیم داشت.

بازوند گفت: اینکه چشم امید داشته باشیم که توسعه صرفا توسط دولت‌ها صورت گیرد در هیچ کشوری محقق نخواهد شد و یکی از مهمترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز درون‌زا بودن آن و اتکا به مردم و بخش خصوصی است.

او با تاکید بر لزوم برداشتن موانع پیش راه فعالیت‌های بخش خصوصی، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون موانع سختی جلوی راه فعالیت بخش خصوصی در کرمانشاه است که بخش قابل توجهی از این موانع نرم‌افزاری و ذهنی است و قابل حل می‌باشد.

استاندار کرمانشاه حل موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی را نیازمند مدیران ریسک‌پذیر دانست و افزود: مدیران باید هر آنچه که در توان دارند، برای پیشبرد کار‌های بخش خصوصی انجام دهند.

او گفت: فردی که در این شرایط اقتصادی همه سختی‌ها را می‌پذیرد و با سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه در کرمانشاه است، باید همه جانبه حمایت شود.

 مدیر ارشد استان کرمانشاه افزود: سرمایه جریان سیالی است که اگر در کرمانشاه از آن حمایت نکنیم به استان‌های دیگر خواهد رفت، زیرا نمی‌توانیم توقع داشته باشیم کسی که سال‌ها برای به دست آوردن سرمایه زحمت کشیده، اکنون آن را در کرمانشاه به ضرر تبدیل کند.

بازوند سپس از مزایای فعالیت بخش خصوصی قدرتمند در استان یاد کرد و ادامه داد: علاوه بر کمک به توسعه و اشتغال، بخش خصوصی می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های اجتماعی را در استان تقبل کند.

او احداث چند مجموعه ورزشی با هزینه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان توسط گروه مدلل را نمونه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی بخش خصوصی در کرمانشاه برشمرد و افزود: بخش خصوصی می‌تواند حامی جدی برای ورزش استان باشد.

بازوند از پیگیری‌هایی که برای جذب بخش خصوصی برای حمایت از فوتبال کرمانشاه انجام شده یاد کرد که نتیجه خاصی نداشته و افزود: اگر بخش خصوصی خیلی قدرتمندی داشتیم می‌توانست مانند مس کرمان سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای ورزش استان هزینه کند.

استاندار کرمانشاه نمونه دیگری از معایب نداشتن بخش خصوصی قدرتمند در استان را از دست رفتن فرصت گرفتن یک ایرلاین برای کرمانشاه دانست و گفت: هر چه تلاش کردیم یک بخش خصوصی را در این زمینه پای کار بیاوریم، موفق نشدیم.

استاندار کرمانشاه سپس از مزیت‌های متعددی که کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذاری دارد یاد کرد و گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یکی از مهم‌ترین این مزیت‌هاست.

بازوند از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یکی از بهترین مناطق آزاد کشور یاد کرد که دارای دو پایانه رسمی و گمرک برای دسترسی به بازار عراق است.

او افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که می‌تواند بخش خصوصی را به خود جذب کند، سامانه گرمسیری و ایجاد صنایع تبدیلی در حاشیه آن است که نباید به راحتی از کنار این ظرفیت بگذریم.

او گفت: افزایش ۳۵۰ هزار تنی تولیدات کشاورزی در سرپل ذهاب که دستاورد ایجاد سامانه گرمسیری است تنها بخش کوچکی از مزیت‌های این سامانه را نشان می‌دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای حوزه نفت و گاز استان هم پروژه‌هایی تعریف شده که می‌تواند زمینه‌ای برای جذب بخش خصوصی باشد، ادامه داد: سند توسعه نفت و گاز استان تهیه شده و شورای راهبردی آن به زودی در استان تشکیل جلسه خواهد داد.

 بازوند گفت: پروژه‌هایی که در حوزه نفت و گاز استان کرمانشاه تعریف‌شده می‌تواند ۷۰ تا ۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به استان جذب کند.

استاندار کرمانشاه از روند مناسب اجرای این پروژه‌ها یاد کرد که در اسلام آباد، سنقر و ... در دست اقدام هستند.

استاندار کرمانشاه دهکده لجستیک که می‌تواند پایلوت غرب کشور باشد را نیز از دیگر بخش‌های مهم برای جذب سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه برشمرد و گفت: ۲۰۰ هکتار در این دهکده برای بخش خصوصی اختصاص یافته که دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های آن را فراهم کند و بخش خصوصی باید برای استفاده بهینه از آن پای کار بیاید .

انتهای پیام/د

نظر شما