شناسهٔ خبر: 49621387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی، آمریکا را به ممانعت ناعادلانه در انجام مذاکرات متهم کرد

تهران- ایرنا - رسانه های دولتی کره شمالی، آمریکا را به فعالیت های نظامی ناعادلانه و دنبال کردن سیاست های خصمانه در برابر پیونگ یانگ و ممانعت از شروع دوباره مذاکرات برنامه هسته ای این کشور متهم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری « رویترز » رسانه های دولتی کره شمالی آمریکا را به مانع تراشی برای از سرگیری مذاکرات درباره برنامه موشکی این کشور متهم کردند و افزودند آمریکا به فعالیت های ناعادلانه در برابر کره شمالی ادامه می دهد و سیاست های خصمانه گذشته خود را در برابر پیونگ یانگ تغییر نداده است. 

این اظهارات پس از آزمایش های موشک های بالستیک روز چهارشنبه  هر دو کشور کره شمالی و کره جنوبی گفته شد که آخرین حرکت در مسابقه نظامی میان دو کشور به شمار می رود. 

آمریکا آزمایش های موشکی کره شمالی را که به گفته کارشناسان میتوان از آن به عنوان اولین آزمایشی با توانایی حمل موشک های کروز یاد کرد محکوم کرد و افزود این آزمایش تهدیدی برای کشورهای همسایه کره شمالی تلقی می شود اما به  آزمایش موشکی دریایی سئول اشاره ای نکرد. 

در مقاله ای که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد « کیم میونگ چول » که به عنوان تحلیل گر مسائل بین الملل شناخته می شود نوشته است، آمریکا با نشان دادن کره شمالی به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان خشم و اضطراب عمومی را  تولید می کند و بر می انگیزد. اقدامات ما را به سمت اقداماتی تحریک آمیز نظامی سوق می دهد و به عنوان هدفی خاص استفاده می کند در حالی که این اقدامات حق مسلم ما برای دفاع از خودمان است. این پاسخ  و واکنش نخوت آمیز و حق به جانب افشای روشنی از روش آمریکاییِ دوگانه است. 

او در ادامه این گزارش افزوده است: آمریکا باید به دلیل ممانعت از شروع دوباره مذاکرات مورد سرزنش قرار بگیرد. با وجود اینکه تماس ها و گفت و گوها در حال انجام است، مشخص است آمریکا برخورد دوگانه ای را که خود به آن نام اقدامات دفاعی در برابر تهدید  برای صلح و امنیت جهان از سوی کره شمالی می نامد را ادامه می دهد. تا زمانی که آمریکا سیاست های خصمانه خود را درباره کره شمالی تغییر ندهد خلع سلاح هسته ای روی میز مذاکرات قرار نخواهد گرفت. 

اطلاعات درباره کیم میونگ چول بسیار اندک است اما گزارش رسانه های کره جنوبی او را شخصی در ژاپن و سخنگوی غیررسمی کره شمالی توصیف می کنند. مقاله او در کنار بیانیه خواهر رهبر کره شمالی که کره جنوبی را مورد انتقاد سخت قرار داده بود، منتشر شد. 

کره شمالی با جدیت به توسعه سیستم های تسلیحاتی خود ادامه می دهد تا اهرم فشار خود را برای مذاکراتی که در سال ۲۰۱۸ توسط « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری پیشین آمریکا آغاز شد و سپس در ۲۰۱۹ متوقف شد، بالاتر ببرد. 

نظر شما