شناسهٔ خبر: 49615272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی: تقریباً با "همه" کشورهای منطقه در ارتباط هستیم

مریم مینایی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد، این وزارتخانه تقریباً با تمامی کشورهای عربی و اسلامی خاورمیانه در ارتباط است اما از آن جایی که هر کشوری ویژگی و ملاحظات خاص خود را دارد این مساله مانع اعلام ارتباط با اسرائیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، سخنگوی وزارت خارجه رژیم اشغالگر در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ عبری‌زبان به مناسبت نخستین سالروز توافق‌های عادی سازی، مدعی شد: "اسرائیل" به مدت ۲۰ سال با امارات و بحرین همکاری کرده است تا زیرساخت‌های صلحی را که امروزه با ان رو به رو هستیم، ایجاد کند.

وی در ادامه ادعا کرد، برخی از کشورهای دیگر خاورمیانه (سودان و عربستان) ویژگی‌های خاصی دارند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم اشغالگر مدعی شد: ما به عنوان وزارت خارجه تقریباً با تمامی کشورهای عربی و اسلامی صحبت کرده‌ایم. چندین کشور در این مسیر وجود دارند و هر یک از آنها خصوصیات و ملاحظات متفاوتی دارند اما من بسیار مطمئن هستم که همگی آنها به آنچه که سال گذشته میلادی رخ داد، چشم امید دوخته‌اند تا تصمیم بگیرند چه زمانی صلح برقرار کنند.

روز جمعه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مناسبت یک سالگی عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی تاکید کرد: روابط بین ما در ابتدای راه است اما تاکنون هم ثمره زیادی داشته است. دولت اسرائیل به ریاست من در جهت دستیابی به خاورمیانه‌ای باثبات، امن و پر رونق برای آینده فرزندانمان به اجرای این توافقنامه‌ها ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک با امارات و بحرین را با نظارت و حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کرد که به توافقنامه ابراهیم معروف است.

امارات نخستین کشور عربی در حوزه خلیج فارس و پس از اردن و مصر سومین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرد. پس از این کشور نیز بحرین، سودان و مراکش توافقنامه عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی منعقد کردند.

انتهای پیام

نظر شما