شناسهٔ خبر: 49614252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده سازمان ملل خواستار پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر در یمن شد

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن بر پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر و جامع در یمن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل  متحد روز جمعه به وقت محلی با اعلام پایان سفر هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دیدار وی با "عبدربه منصور هادی "رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن خبر داد.
سخنگوی سازمان ملل متحد افزود نماینده سازمان ملل در امور یمن در دیدار با منصور هادی بر قصد خود برای شنیدن اظهارات طرفین و مشارکت در بحث های جدی و مداوم برای پیشبرد راه حل سیاسی فراگیر و جامع مطابق با خواسته های یمنی ها تاکید کرد.وی تصریح کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در دیدارهای خود تاکید کر که تعهد جدی همه طرف ها برای مشارکت و تعامل ، اولین گام ضروری برای پیشرفت تلاش های صلح سازمان ملل متحد است.
ائتلاف سعودی  در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۲ بار،  آتش بس  در استان الحدیده (غرب) یمن را نقض کرد.
شبکه خبری المسیره جمعه شب به نقل از یک منبع نظامی ایجاد استحکامات جنگی در منطقه الجبلیه را از جمله موارد نقض آتش بس برشمرد.
این منبع همچنین گفت که ۱۱مورد حمله هواپیماهای جاسوسی به مناطق الجاح، الجبلیه و پرواز ۲۱ فروند هواپیمایی جاسوسی بر فراز مناطق الخمسین، الجاح، الفاره، حیس، الدریهمی و الجبلیه از دیگر موارد نقض آتش بس در این مدت بوده است.
به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پایان پیام/7

نظر شما