شناسهٔ خبر: 49613848 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مهدوی‌کیا و دستیاران ایرانی و خارجی (عکس)

دور جدید تمرینات تیم امید در کمپ تیم های ملی آغاز شده است. ماموریت حضور در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا است که آبان ماه در شهر دوشنبه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران با تیم های تاجیکستان – نپال و لبنان همگروه است که در روزهای 3 – 6 و 9 آبان بازی ها را در برابر حریفان برگزار می کند. مهدی مهدوی کیا به همین بهانه 66 بازیکن را در سه مرحله به اردوی آماده سازی تیم امید دعوت کرده است که تمرینات گروه اول از دیروز و بعد از منفی شدن پاسخ تست کرونا در کمپ تیم های ملی آغاز شده است. 

 

در تمرین روز اول که با جدیت همراه بود مهدی مهدوی کیا و کادرش پیش از شروع تمرینات توضیحاتی را روی تخته وایت برد به بازیکنان ارایه دادند که به نظر می رسد این توضیحات پیرامون سبک بازی تیم   بود. جان لامرز هلندی و 57 ساله که در کارنامه مربیگری او حضور در باشگاه آیندهوون هم دیده می شود یکی از دستیاران مهدی مهدوی کیا در تیم امید است که دیروز در کمپ تیم های ملی حاضر شده بود. مهدی مهدوی کیا هم چنین از یک دستیار ایرانی هم بهره می برد. مهران شدیدی پور که پیش تر در آکادمی کیا با مهدی مهدوی کیا کار کرده است. در روزهای آینده یک مربی خارجی دیگر به کادر فنی تیم امید اضافه می شود. او تیمو روزنبرگ نام دارد. در کارنامه مربیگری بدنسازی او حضور در تیم زیر 16 سال آلمان و هم چنین هانوفر به چشم می خورد. او به عنوان مربی بدنساز در تیم امید ایران فعالیت خواهد کرد و قرار است روز اول مهر وارد تهران شود. 

 

 

با جدی شدن تمرینات تیم امید یعنی خط خوردن بازیکنان اضافه و تشکیل تیم اصلی برای حضور در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا کادر مهدی مهدوی کیا هم در تیم امید کامل خواهد شد. او نیاز به یک مربی دروازه بان ها هم دارد. فعلا این کار را حسام زیتون نژاد انجام می دهد. به نظر می رسد مهدی مهدوی کیا از بین مربیانی که در تیم های باشگاهی ایران فعالیت کردند کسی را قصد ندارد به کادر فنی تیم امید اضافه کند. هم چنین او به حضور پرتعداد افراد در کادر فنی تیمش هم اعتقاد ندارد. 

 

 

تیم امید در بازی های پیش رو که تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود می تواند از بازیکنان متولد 1377.10.11 استفاده کند اما برای مقدماتی المپیک تنها باید از بازیکنان متولد 1379.10.11 بهره ببرد که مهدی مهدی کیا فعلا از هر دو گروه برای حضور در تمرینات تیم امید استفاده کرده است تا با صعود به دور نهایی بازی ها بعدا از بازیکنانی به اردوی امید دعوت کند که برای حضور در بازی های مقدماتی المپیک پاریس کسب تجربه کنند. بازی های نهایی این بار قهرمانی زیر 23 سال آسیا با حضور 16 تیم در تاشکند و در سال 2022 برگزار می شود. در بازی های مقدماتی که آبان ماه در 11 گروه برگزار می شود بیش از 40 تیم حضور دارند که تیم های اول به همراه 4 تیم برتر دوم به دور نهایی بازی ها صعود می کنند. حضور ازبکستان میزبان هم در این مسابقات قطعی است.

 

 

 

 

 

نظر شما