شناسهٔ خبر: 49612585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۶۱ قبضه سلاح غیرمجاز در ایلام کشف شد

فرمانده انتظامی ایلام از اجرای طرح مقابله با قاچاق مهمات غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: در این راستا با تلاش ماموران ۶۱ قبضه انواع سلاح غیرمجاز کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار دلاور القاصی مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: بدلیل اینکه سلاح غیرمجاز از عوامل بسترساز جرایم خشن در سطح جامعه به شمار می آید و جرایمی از قبیل سرقت‌های مسلحانه، تیراندازی‌های غیرمجاز، قتل‌های مسلحانه و غیره را به دنبال دارد، لذا پلیس استان با جدیت با دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز برخورد قطعانه خواهد داشت.

وی افزود: ۶۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز کشف و ۵۱ نفر متهم نیز در طرح مقابله با قاچاق سلاح و مهمات دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ایلام همچنین به انهدام سه باند قاچاق سلاح و مهمات از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: همکاران ما در سطح استان علاوه بر انهدام ۳ باند قاچاق سلاح و مهمات توانستند از ابتدای سال تاکنون ۴۳۵ سلاح غیرمجاز را کشف کنند.

القاصی مهر به افزایش کشفیات ۳۴ درصدی سلاح و مهمات غیرمجاز در استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مشابه سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش ماموران انتظامی در استان ریشه کن کردن قاچاق سلاح و مهمات در استان است که در این راه نیازمند همکاری و همراهی خوب مردم و مسوولان هستیم.

وی ادامه داد: پلیس با اقتدار و برابر قانون با عاملان فروش سلاح غیرمجاز برخورد قاطع خواهد کرد و از هم استانی های عزیز تقاضامندیم تا در صورت مشاهده این گونه موارد سریعا موضوع را به پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف احشام قاچاق در دهلران 

فرمانده انتظامی ایلام همچنین امروز از کشف ۴۹ رأس احشام قاچاق در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان دهلران حین کنترل خودرو های عبوری یک دستگاه کامیونت ایسوزو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 سردار القاصی مهر افزود: طی بازرسی اولیه ماموران انتظامی از این خودرو تعداد ۴۹ راس احشام قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این احشام قاچاق کشف شده توسط کارشناسان قریب به یک میلیارد ریال برآورد شده است، یادآور شد: ۲ متهم در این راستا دستگیر و بمنظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و احشام کشف شده نیز تحویل مراجع ذیربط شدند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط جرم خیز در دره شهر 

فرمانده انتظامی دره شهر گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان دره شهر اجرا شد.

سرهنگ محمد زمان بیگی در این باره گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از حیث وجود معتادان و فروشندگان مواد مخدر در ادامه طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سراسر  شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: طی اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان دره شهر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۹ توزیع کننده و فروشنده مواد مخدر دستگیر، مقادیری مواد مخدر کشف و  تعداد ۱۰ معتاد متجاهر نیز به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی دره شهر با اشاره به رضایتمندی مردم و مسوولان از اجرای این طرح بیان داشت: همکاری خوب مردم در برقراری نظم و امنیت در شهرستان قابل تقدیر است.

سرهنگ بیگی با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای طرح های پاکسازی نقاط و محلات آلوده و مبارزه بی امان با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

نظر شما