شناسهٔ خبر: 49611821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - مقاوم سازی بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی در معرض خطر سیل استان و خدمت رسانی ۲ مرکز مرکز واکسیناسیون در شهر زنجان تا ساعت ۲۴، از جمله مهمترین عناوین خبری استان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

** استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان به موضوع پارک علم و فناوری توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: در آینده این بستر مهم حرفهایی برای گفتن دارد که برای دستیابی به آن باید بستر لازم فراهم شود.

فتح الله حقیقی با اشاره به اهمیت پارک علم و فناوری افزود: مشکل کنونی در این موضوع مقاومت هایی است که وجود دارد و بر این مبنا باید آگاهی و رشد علم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور مستمر در بین مردم روش ابداعی رییس جمهوری است که تا کنون نتایج مطلوبی به دنبال داشته است و گام مهمی در راستای تحقق عدالت در جامعه محسوب می‌شود.

** معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان گفت: امروز وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم درتمام عرصه ها تبیین عالمانه ارزشهای هشت سال دفاع مقدس، ترویج فناورانه باورهای این دوران و تبلیغ هنرمندانه آنچه در این سالها از حضور و ایثار مردم در صحنه گذشت، است.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۹ مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شهر زنجان فعال است که از این تعداد ۲ مرکز واکسیناسیون سالن ورزش برق منطقه ای و پیام تا ساعت ۲۴ خدمت رسانی می‌کنند.

** مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با تاکید بر اینکه خیران زنجانی در طرح اطعام و احسان حسینی سنگ تمام گذاشتند، گفت: نیکوکاران زنجانی از آغاز محرم تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی، بسته‌های معیشتی، غذای گرم و قربانی، در برنامه‌های اجرایی کمیته، مشارکت کرده‌اند.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی شهرها و روستاهای استان از مجموع ۴۲ هزارو ۵۵۵ واحد مسکونی روستایی در معرض سیل و خطر، ۱۸ هزارو ۱۶۹ واحد مقاوم سازی شده است.

** معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق مشارکت برای خرید ۳۰دستگاه مینی بوس ۲ درب جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی، جذب شد.

** مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در سال زراعی جاری ۶۵ هکتار گیاه دارویی رازیانه در این شهرستان کشت شده که بر اساس برآوردها از این سطح کشت ۱۹۰ تن محصول برداشت و درآمدی حدود ۱۳ میلیارد تومان نصیب بهره‌برداران می‌شود.

** رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند اعتبارات این پارک از سال ۹۷ تا کنون روند افزایشی داشته اما این میزان کافی نیست، گفت: امسال بیش از ۴۸ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال اعتبار به این پارک اختصاص یافته است که بسیار کمتر از استان های دیگر است.

** مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: زنجان به لحاظ شمار و رتبه های قبولی کنکور سراسری سال گذشته رتبه شانزدهم را داشت که با تلاش و موفقیت های دانش‌آموزان این رتبه امسال به ۶ پله صعود به کمتر از ۱۰ رسیده است.

** جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی زنجان مرداد ماه امسال تعداد ۲۴ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حوادث رانندگی جان باختند.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سیلوهای موجود در این استان ظرفیت ذخیره سازی۶۰۰ هزار تن ذخیره گندم و نهاده ها را دارند.

جواد تاراسی افزود: این مقدار ظرفیت ذخیره سازی هم بیش از نیاز و هم بیش از میزان تولید استان است، بنابراین از سایر استان ها نیز امکان پذیرش محصول برای ذخیره سازی داریم.

** سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: ظرفیت تخلیه بار در این منطقه ریلی از ابتدی امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی را تجربه کرده است.

** مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان گفت: متاسفانه در این استان به معنای واقعی سرمایه‌گذار در بخش‌های هنری نداریم و شاید سرمایه‌گذاری در این زمینه یک ریسک تلقی شود.

نظر شما