شناسهٔ خبر: 49611066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در هفته اخیر نگران‌کننده ‌است

مریم بیگی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: باوجود اینکه میزان شیب ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان به‌صورت نزولی است، اما در اواخر هفته گذشته موارد بستری افزایش یافت که جای نگرانی دارد.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۵۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۸۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۱۰ نفر رسید، در حال حاضر ۵۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به‌واسطه تلاش کادر بهداشت و درمان کمترین میزان فوتی ناشی از پیک پنجم کرونا در کشور را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: بر این اساس در طول پیک پنجم بیماری کرونا، بیشترین موارد بستری ناشی از این ویروس در بیمارستان‌های کشور در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

شیرانی تاکید کرد: اخیراً باوجود اینکه میزان شیب ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان به صورت نزولی است، اما در اواخر هفته گذشته موارد بستری افزایش یافت که جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: ویروس کرونا هم‌چنان در جامعه در حال گردش بوده، بنابراین هرگونه تجمعات و دورهمی ممنوع است و توصیه می‌شود اگر مردم از خانه‌نشینی خسته شده‌اند به صورت خانوادگی ساعت‌های خلوت شبانه‌روز را در طبیعت سپری کنند.

انتهای پیام

نظر شما