شناسهٔ خبر: 49609729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

واکسیناسیون سرعت نگیرد، کرونای هیولا می آید!

آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه ای گفت جهش های متعدد ویروس کرونا ممکن است منجر به تولید ویروسی به شدت مسری و هیولاوار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ajc، آنتونی فائوچی روز سه شنبه هشدار داد اگر همه گیری کرونا با واکسیناسیون دسته جمعی از بین نرود ، ویروس کرونا می تواند به گونه ای حتی بدتر تبدیل شود.

فائوچی حتی با میکا برژینسکی  دیگر دانشمند برجسته امور بیماری های ویروسی موافق است که نوعی کرونای هیولایی در راه است که دلتا پیش آن شبیه یک بچه به نظر می رسد.

فائوچی در این باره می گوید: «با افزایش گردش ویروس در جامعه همواره این خطر وجود دارد که انباشت کافی جهش های جدید را به وجود بیاورد تا واریانت های جدید متفاوت از آنچه که اکنون می بینیم متفاوت باشد.»

فائوچی گفت: «یکی از مهمترین دلایل اجبار این موضوع که تعداد زیادی از افراد باید واکسینه شوند جلوگیری از جهش ویروس کرونا به انواع جدید است.»

فائوچی افزود: «شما در حال حاضر واکسیناسیون می کنید تا از آمدن جهش یافته بعدی جلوگیری کنید.»

 او پیشنهاد کرد که انواع جهش یافته های بعدی حتی ممکن است در برابر واکسن هایی که تاکنون در محافظت از افراد در برابر حتی نوع بدخیم دلتا بسیار موثر بوده اند ، مقاوم باشند.

کارشناسان بهداشت عمومی از جمله فائوچی از مقاومت قابل توجه واریانت ها در برابر واکسن ها نگران شده اند. ده ها میلیون آمریکایی واجد شرایط تا کنون از تزریق واکسن های نجات دهنده خودداری کرده اند و بخش بزرگی از آنها می گویند که قطعا نمی پذیرند که این واکسن ها را بزنند.

فائوچی هشدار داد که نتیجه وحشتناک تر این است که این افراد به ویروس اجازه می دهند تا به اندازه کافی گسترش یابد و حتی گونه های جدید بدتری ایجاد کند.

وی گفت: «اگر ویروس ها فرصت گسترش و تکثیر را نداشته باشند ، جهش نخواهند داشت. بنابراین هرچه فعالیت های ویروسی در جامعه بیشتر باشد ، فرصت بیشتری برای جهش به ویروس می دهید.»

برچسب‌ها:

نظر شما