شناسهٔ خبر: 49608707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بحرین، میزبان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌شود/ بلینکن: در عادی سازی روابط به اسرائیل کمک می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از سفر خود به بحرین طی روز‌های آتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از سفر خود به بحرین در ماه جاری خبر داد.

وی خبر سفر خود به بحرین که از جمله کشور‌های حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود را در یک کنفرانس تلفنی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و برخی مقامات بحرین و امارات متحده عربی و مراکشی در آن حضور داشتند، اعلام کرد.

لاپید در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: درب باشگاه توافقات ابراهیم به روی اعضای جدید باز خواهد بود.

مقامات حاضر در این کنفرانس تلفنی نیز از توافقات حاصل‌شده برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که سبب باز شدن سفارتخانه‌ها، برقراری پرواز‌های مستقیم و حصول توافقاتی برای تحکیم روابط اقتصادی شده است تمجید کردند.

براساس این گزارش، سفر لاپید که قرار است طی روز‌های آتی صورت گیرد نخستین سفر یک مقام رژیم صهیونیستی به کشور بحرین پس از توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف که در سال گذشته محقق شد، محسوب می‌شود. وی همچنین پیش از این به امارات و مراکش سفر کرده است.

خالد یوسف الجلاهمه، نخستین سفیر بحرین در فلسطین اشغالی نیز چندی پیس اعتبارنامه خود را تقدیم رئیس رژیم صهیونیستی کرده است.

بلینکن: اقدام بعدی ما تعمیق روابط دیرینه اسرائیل با مصر و اردن است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی در این نشست که به مناسبت سالگرد روند سازش رژیم اسرائیل با برخی کشور‌های عربی برگزار می‌شود، وعده کمک به این رژیم در روند عادی سازی را داد.

وی با بیان اینکه ما به تقویت روابط فزاینده اسرائیل با بحرین، مراکش، امارات متحده عربی و همچنین با سودان که توافقنامه ابراهیم (سازش) را امضا کرده و کوزوو که روابط خود را با اسرائیل در ابتدای سال برقرار کرد، کمک می‌کنیم، گفت: در اقدام بعدی نیز برای تعمیق روابط دیرینه اسرائیل با مصر و اردن که از جمله شرکای حیاتی برای آمریکا، اسرائیل و فلسطین محسوب می‌شوند، نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.

بلینکن با اشاره به اقدام سوم نیز گفت: در این راستا کشور‌های بیشتری را تشویق خواهیم کرد تا از مسیر امارات، بحرین و مراکش پیروی کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما قصد داریم حلقه دیپلماسی مسالمت آمیز را گسترش دهیم.

وی افزود: این اقدام به نفع کشور‌های منطقه و جهان است که مانند هر کشور دیگری با اسرائیل رفتار کند.

بلینکن با بیان این ادعا که عادی سازی سبب ثبات، همکاری بیشتر و پیشرفت متقابل می‌شود، گفت: این‌ها مواردی هستند که در حال حاضر منطقه و جهان به شدت به آن نیازمند اند.

وی گفت: امسال، نخستین سال تعمیق روابط دیپلماتیک بود و اولین سفارت اسرائیل در ابوظبی، اولین سفارت امارات متحده عربی در تل آویو راه اندازی شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در شهریورماه سال گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از عادی‌سازی روابط میان منامه و تل‌آویو خبر داد و آن را یک گشایش تاریخی نامیده بود.

یک ماه پس از اعلام توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات، اسرائیل توافق عادی سازی روابط را با رژیم آل خلیفه به امضا رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما