شناسهٔ خبر: 49608635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رونمایی از تندیس سازنده مرموز بیت کوین

زمان خرید در بازار طلا/فلز زرد تحت فشار فروش

کارشناسان معتفدند طلا هنوز در معرض فروش فنی است و احتمالاً تا 1700 دلار خریداران را جذب نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش اقتصادنیوز، افزایش شدید ارزش دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا باعث شد تا قیمت طلا در روز جمعه اندکی کاهش پیدا کند درحالی که تلاش کند تا از رکود روز گذشته بازگردد و فلز زرد برای سومین روز متوالی افت کند و بدترین ضرر هفتگی خود را در شش ماه اخیر ثبت کرد.

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا ، دسامبر(دی) ، 5.30 دلار یا 0.3 درصد کاهش معادل 1.751.40 دلار معامله شد.

این هفته این فلز گرانبها 2.3 درصد سقوط کرد که بیشترین میزان تا 29 جولای بوده است. طلا تحویل دسامبر در معاملات روز پنجشنبه 50 دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح 5 هفته ای 1745.50 دلار رسید. سقوط طلا در حالی رخ داد که داده هایی منتشر شد که نشان می دهد فروش خرده فروشی آمریکا در ماه آگوست(شهریور) بسیار خوب است و پس از هفته ها داده های چالش برانگیز از نوع دلتا ، اقتصاد را در وضعیت روشن قرار داده است.

شاخص دلار در دو معامله گذشته 0.7 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح سه هفته ای نزدیک به 93.200 رسید. بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا برای سومین روز متوالی افزایش یافت که بر طلا نیز سنگینی کرد.

اد مویا ، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA گفت: «بدترین دشمن طلا افزایش بازدهی خزانه داری است و در حال حاضر در حال افزایش است. طلا هنوز در معرض فروش فنی است و احتمالاً تا 1700 دلار خریداران را جذب نخواهد کرد.»

طلا همچنین در آستانه فشار نشست هفته آینده فدرال رزرو قرار دارد که می تواند موضوع کاهش برنامه محرک بانک مرکزی را که در 18 ماه گذشته قیمت سهام را تقویت کرده است ، مورد بازنگری قرار دهد. رئیس فدرال، جی پاول و بیشتر همکاران ارشد او در فدرال رزرو تا کنون پیامهای متفاوتی در این باره منتشر کرده اند.

بیت کوین

مجسمه سازنده بیت کوین

مجسمه برنزی که به خالق ناشناس بیت کوین ادای احترام می کند در مجارستان رونمایی شد. سازندگان این مجسمه می گویند این اولین مجسمه در جهان است که از خالق رمزنگاری اسرار آمیز ساتوشی ناکاموتو ، نام مستعار مخترع یا مخترعین بیت کوین ، که هویتش مشخص نیست ، تجلیل شده است.این مجسمه در یک پارک فناوری در بوداپست پایتخت مجارستان ، که محل یادبود استیو جابز ، بنیانگذار اپل نیز است ، رونمایی شد.

بیت کوین

coindesk-BTC-chart-2021-09-17

 

نظر شما