شناسهٔ خبر: 49607473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توضیحات پکن درباره نشست مشترک ایران، روسیه، چین و پاکستان درباره افغانستان

آریا فشتمی

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود توضیحاتی تکمیلی درباره نشست روز گذشته ایران، روسیه، چین و پاکستان بر سر مسئله افغانستان ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز جمعه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ارائه جزئیات از نشست غیر رسمی روز گذشته ایران، پاکستان، چین و روسیه بر سر مسئله افغانستان گفت: در تاریخ ۱۶ سپتامبر، وزیر خارجه وانگ یی در دوشنبه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان و رسول موسوی، نماینده ارشد وزیر خارجه ایران، در حاشیه نشست‌های سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری‌های شانگهای دیدار کرد تا درباره شرایط افغانستان گفتگویی داشته باشند. وزیر خارجه روسیه، لاوروف، رئیس این نشست بود.

او ادامه داد: طرفین در این نشست بر تعهد خود نسبت به گسترش صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه تاکید کردند. آنها تایید کردند که باید به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام گذاشته شود و حق مردم افغانستان برای رسیدن به صلح، آرامش، پیشرفت و کامیابی حفظ شود. طرفین تاکید داشتند که آمریکا و متحدانش مسئول اصلی بازسازی اقتصادی و اجتماعی افغانستان هستند و باید کمک اقتصادی و بشردوستانه بیشتری به افغاسنتان ارائه کنند.

لیجیان در بخش دیگر از سخنان خود اعلام کرد که طرفین نشست توافق کرده‌اند که در زمان‌های مختلف دیدارهایی را در سطوح متفاوت برای هماهنگی ترتیب دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما