شناسهٔ خبر: 49606438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر بررسی می‌کند؛

ماجرای استعفای دبیر کمیته علمی کرونا/ چرا وزیر پاسخ نامه را نداد

عاطفه عابدینی در نامه‌ای به وزیر بهداشت از سمت دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ استعفا داد، اما فرد جایگزین با نامه معاون درمان منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شاید استعفای دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، اولین تغییر و تحول همراه با حاشیه در وزارت بهداشت دولت سیزدهم باشد.

روز گذشته بود که عاطفه عابدینی در نامه‌ای به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، استعفای خود را از کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ اعلام کرد.

ماجرای استعفای دبیر کمیته علمی کرونا/چرا وزیر پاسخ نامه را نداد

در بخشی از نامه عابدینی خطاب به وزیر بهداشت، دلیل استعفای خود از سمت دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ را، عدم پاسخ به ارائه گزارش او از سوی وزیر یا دفتر وزیر بهداشت عنوان کرده است.

در همین حال، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، در نامه‌ای حمیدرضا جماعتی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ منصوب کرد.

ماجرای استعفای دبیر کمیته علمی کرونا/چرا وزیر پاسخ نامه را نداد

اما، نکته قابل تأمل این استعفا و انتصاب، سکوت وزیر بهداشت است‌.

چرا، نامه‌ای که خطاب به وزیر بهداشت نوشته شده است، باید بدون پاسخ بماند و در مقابل، انتصاب دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ توسط عضو این کمیته که همان معاون درمان وزارت بهداشت باشد، ابلاغ شود.

در حالی که انتصاب عاطفه عابدینی به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با حکم وزیر بهداشت وقت (سعید نمکی) صورت گرفته بود.

این سوال مطرح می‌شود که آیا وزیر بهداشت از عملکرد دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ناراضی بوده است یا موضوع دیگری مطرح است که علنی نشده است.

به نظر می‌رسد، این جابجایی را بتوان اولین حاشیه کار وزیر بهداشت دانست.

نظر شما