شناسهٔ خبر: 49606184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

به یاد پیتر فالک بزرگ در روز تولدش

صاحب‌خبر -

بانی‌فیلم: در ایران با شخصیت کارآگاه شلخته اما باهوشی به نام کلمبو در سریال «ستوان کلمبو» شناخته شد. پیتر فالک بازیگری که توانست با غلبه به ناتوانی در بینایی یک چشمش، در رقابت با شرایط سخت ورود به دنیای فیلم و سینما خود را اثبات کند و به بازیگری محبوب مبدل شود.
بخش بزرگی از محبوبیت پیتر فالک نزد تماشاگران ایرانی به سال‌های پیش از انقلاب و هنگام پخش سریال «کلمبو» برمی‌گردد که دوبله هنرمندانه منوچهر اسماعیلی به کاراکتر این مامور پلیس، هویتی تماشاگرپسند می‌داد.
پیتر فالک پیش از ورودش به دنیای هنرپیشگی، می‌خواست هر طور که شده در نیروی دریایی استخدام شود. تمرین‌های زیاد برای پوشاندن نابینایی یک چشم‌اش، او را امیدوار کرده بود که بتواند از معاینات پزشکی ارتش عبور کند که البته این طور نشد!
ورود فالک به دنیای بازیگری تا خدودی دیر آغاز شد. او کارش را در ۲۹ سالگی و با تئاتر شروع کرد؛ تجربه‌هایی که از تئاتر یاد گرفت، مسیر آرام و مطمئن او را در گام نهادن در دنیای بازیگری تسهیل کرد.


در طول بیش از ۳۵ سال با حضور در نقش ستوان کلمبو در صفحه تلویزیون به یکی از شخصیت‌های محبوب و دوست‌داشتنی سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد. سریال تلویزیونی «ستوان کلمبو» از سال ۱٩۶٨ تا ٢۰۰٣ مورد علاقه بینندگان بود.
فالک در طول این سال‌ها، هنرپیشه فیلم‌های بیشماری هم بود، فیلم‌هایی که بازی در آنها تا سال ۲۰۰۷ ادامه یافت.
نکته غم‌انگیر زندگی پیتر فالک ابتلایش به بیماری آلزایمر بود که باعث شد چندین بار در خیابان‌ها سرگردان و مورد تمسخر برخی قرار گیرد. این بازیگر عاقبت در سال ۲۰۱۱ و در اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت.


امروز سالروز تولد این بازیگر مرحوم است که در شانزدهم ماه سپتامبر ۱۹۲۷ در شهر نیویورک به دنیا آمد و ۸۳ سال بعد در بیست‌و سوم ژوئن سال ۲۰۱۱ در بورلی هیلز ایالت کالیفرنیا درگذشت.
سایت filmlinc به مناسبت تولد پیتر فالک با انتشار عکس‌هایش، جمله‌ای از او را هم منتشر کرده:
<em>«تصور من از بهشت ​​این است که بیدار شوم، صبحانه خوبی بخورم و بقیه روز را نقاشی بکشم.»</em>


<em>پشت صحنه مایکی و نایکی (۱۹۷۶) – پیتر فالک – ایاین می – جان کاساویتس</em>

(Visited 26 times, 5 visits today)

نظر شما