شناسهٔ خبر: 49606171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقررات ورود به انگلیس برای مسافرانی که دو نوبت واکسن زده‌اند تسهیل شد

لندن – ایرنا – دولت انگلیس روز جمعه در جهت راهبرد دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد که مقررات ورود به این کشور برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌اند آسان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا، گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که از چهار اکتبر (۱۲ مهــر) مسافران از مبدا کشورهای کم خطر کرونایی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند دیگر نیازی به انجام آزمایش پی‌سی‌ار پیش از سفر به انگلیس نخواهند داشت. اواخر ماه اکتبر هم التزام مسافران به انجام تست گرانقیمت پی‌سی‌آر در روز دوم به آزمایش ارزان و سریع کرونا تغییر خواهد کرد. به این ترتیب چنانچه نتیجه تست روز دوم مسافری مثبت شود، باید خود را قرنطینه و برای تست پی‌سی‌آر اقدام کند. این تست برای شهروندان انگلیسی رایگان است.

همچنین از ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) هشت کشور از جمله ترکیه و پاکستان از فهرست کشورهای پر خطر کرونایی خارج می‌شوند و متعاقبا نظام تقسیم بندی کشورها بلحاظ خطر کرونا تغییر می‌کند.

به گفته وزیر حمل و انگلیس انگلیس، کشورها از چهارم اکتبر به دو دسته، از لحاظ خطر کرونا تقسیم می‌شوند تا مقررات مسافرتی آسان شود. در زمان حاضر کشورها به سه دسته کم (سبز)، متوسط (زرد) و پر خطر کرونایی (قرمز) تفکیک شده‌اند. اما در تقسیم‌بندی جدید قرار است فهرست سبز و زرد با یکدیگر ادغام شده و فقط فهرست قرمز باقی بماند. ایران طبق تقسیم بندی فعلی در فهرست زرد قرار دارد.

دولت انگلیس با تسهیل مقررات مسافرتی از یک سو تلاش می‌کند تا به صنعت هواپیمایی و گردشگری این کشور که از زمان شیوع کرونا تحت فشار چشمگیری قرار دارد، جان تازه‌ای تزریق و از سوی دیگر شهروندانی را که هنوز واکسن ضد کرونا دریافت نکرده‌اند تشویق به این کار کند.

پیش بینی می‌رود که مقررات جدید مسافرتی دست کم تا سال جدید میلادی تغییر نکند.  گرنت شپس می‌گوید: تغییرات اعمال شده نظام مسافرتی را ساده و سر راست‌تر است. انجام یک تست کمتر به مردم بیشتری اجازه می‌دهد تا برای ملاقات با عزیزانشان سفر کنند و به این ترتیب صنعت گردشگری تقویت شود.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیون نفر در انگلیس هر دو دُز واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند. دولت قصد دارد تا از هفته آینده عملیات تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۵۰ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را آغاز کند.

نظر شما