شناسهٔ خبر: 49606107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرماندار مهران:

۳۰۰ زائر اربعین از مرز مهران برگردانده شدند

مجید کاکی گفت: در هفته گذشته از ورود ۳۰۰ زائر اربعین به مرز مهران ممانعت شده و ۲۰۰ نفر دیگر که در نزدیکی مرز بودند از حرکت خود منصرف شدند. به مهمانسرا‌ها نیز تاکید شده که از پذیرش زائران اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

مجید کاکی عصر امروز در گفتگویی با بیان اینکه ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شده گفت: ۲۰۰ نفر دیگر از زائران عتبات عالیات که در نزدیکی و حواشی شهر مهران در حال حرکت به سمت مرز بودند اقناع شده و از ادامه حرکت خود به مرز منصرف و تصمیم با بازگشت گرفتند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و سایر دستگاه‌های متولی برای جلوگیری و ممانعت از ورود زائران آماده هستند؛ از مجموع ۳۰۰ زائر عودت داده شده تاکنون، ۲۴ نفر آنان مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

فرماندار مهران گفت: برای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسرا‌ها تاکید شده که از پذیرش و ارائه خدمات رفاهی به زائران اجتناب کنند و تمامی زوار اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس‌ها مشخص شده راهی شهر‌های محل سکونت خود می‌شوند و به رانندگان نیز تاکید می‌شود که از مسیر کمربندی حرکت کنند.

وی ادامه داد: پس از ورود زائران از مرز با استقرار اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی از تمامی زوار تست کرونا گرفته می‌شود و هر زائری که مبتلا باشد با وسایل نقلیه مجزا و جدا از سایر زوار به شهر محل سکونت خود ارجاع داده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما