شناسهٔ خبر: 49605677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه ملایر:

ملحق شدن ایران به سازمان همکاری شانگهای اقدامی مفید و اثرگذار است

حجت‌الاسلام «برقراری» گفت: ملحق شدن ایران به سازمان همکاری شانگهای از نظر سیاسی و اقتصادی برای جمهوری اسلامی بسیار مفید و اثرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» امام جمعه ملایر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر به حضور رئیس جمهوری در اجلاس مهم شانگهای در تاجیکستان اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه برای ملحق شدن ایران به این مجمع مهم منطقهای فراهم شد که از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار برای جمهوری اسلامی مفید و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۴۲ درصد جمعیت جهان در همین هشت کشور عضو اجلاس شانگهای هستند، بیان کرد: با عضویت ایران در این اجلاسیه، شاهد شکوفایی و رشد چشمگیر از نظر اقتصادی خواهیم بود و اگر بخواهیم انحصار و تحریم‌ها را بشکنیم، باید هر چه سریعتر عضو سازمان همکاری شانگهای شویم.

امام جمعه ملایر همچنین صدور گازوئیل و سوخت به کشور لبنان را نشانه قدرت نظام اسلامی و جبهه مقاومت دانست و ادامه داد: دشمنان در کردستان عراق به دنبال تحرکاتی علیه ایران بودند که توسط سپاه پاسداران از موضع قدرت پاسخ آنها داده شد.

حجت الاسلام برقراری همچنین به ۲ اقدام اساسی دولت و مجلس اشاره و اظهار کرد: به‌ تازگی نظام ۱۲ ماده‌ای مبارزه با فساد توسط دولت منتشر شد که حرکتی بسیار عظیم برای جهش تولید و زدودن مدیران فاسد از جایگاه مدیریتی است.

وی یادآور شد: علاوه بر این در مجلس انقلابی کلیات طرحی برای تسهیل مجوزهای ساخت و ساز و تولید و جلوگیری از پیچ و خم اداری مصوب شد که طرح بسیار خوب و سازنده‌ای است و کلید گشایش تولید و جهش تولید است.

خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه‌های خود خطاب به دنیای غرب و اتحادیه اروپا گفت: تا تحریم‌ها برداشته نشود، به آن مذاکره‌ای که شما دنبالش هستید، نخواهید رسید و به طور کامل تحریم‌ها باید برداشته شود و مذاکره سازنده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام برقراری همچنین از اقدام مثبت دولت در واردات واکسن و تولید داخلی واکسن تقدیر کرد و گفت: مساله کرونا یکی از اولویت‌های مهم کشور است که در این راستا واردات واکسن پدیده مبارکی است که توسط یک مدیر جهادی و انقلابی اتفاق افتاد.

این مسئول همچنین لغو سند ۲۰۳۰ را از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: دولت نسبت به انتخاب مسئولان و استانداران جدیت به خرج دهد تا استانداران هم بتوانند فرمانداران انقلابی و جهادی خود را انتخاب کنند تا مردم شهد شیرین نظام اسلامی و دولت جوان انقلابی و ولایی را بچشند.

انتهای پیام/

نظر شما