شناسهٔ خبر: 49605487 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

تیم ملی فوتبال بانوان

لباس جالب تیم ملی فوتبال بانوان ایران + تصاویر

تیم ملی فوتبال زنان ایران با لباس فرمی که از سوی فدراسیون فوتبال برای هر کدام از ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تدارک دیده شده بود عازم مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوزتیم ملی فوتبال بانوان ایران با لباس فرمی که از سوی فدراسیون فوتبال برای هر کدام از ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تدارک دیده شده بود عازم مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شدند. تیم ملی فوتبال بانوان با پرواز اختصاصی  به تاشکند رفت. تیم ملی فوتبال بانوان با تیم ملی اردن و بنگلادش بازی دارد.

 

تیم ملی فوتبال زنان ایران با پروازی اختصاصی تهران را به مقصد تاشکند ترک کرد.

همان‌طور که پیش‌تر توسط مدیران فدراسیون فوتبال وعده داده شده بود، کاروان تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که به میزبانی تاشکند برگزار می‌شود، با پروازی اختصاصی و چارتری توسط شرکت وارش عازم شدند.

این پرواز که به جهت راحتی ملی‌پوشان دختر با خدمه‌ای تماماً زنانه از سوی فدراسیون فوتبال تدارک دیده شده بود، قرار است در مسیر برگشت از تاشکند به تهران هم همراه ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران باشد و آن‌ها را به مبدا به صورت چارتری پس از انجام دو مسابقه حساس مقابل بنگلادش و اردن بازگرداند.

نکته‌ای که پیش از عزیمت ملی‌پوشان به تاشکند در فرودگاه به چشم می‌آمد، لباس فرمی بود که از سوی فدراسیون فوتبال برای هر کدام از ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تدارک دیده شده بود و آن‌ها به شکلی یکپارچه و منظم در فرودگاه حضور پیدا کرده بودند؛ لباس‌های خوش‌دوخت و خوش‌رنگ و لعابی که برای تیم ملی فوتبال زنان ایران طراحی و دوخته شده بود.

تیم ملی فوتبال زنان ایران قرار است در مرحله G مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند، با تیم‌های بنگلادش و اردن به رقابت بپردازد.

تیم ملی فوتبال بانوان

 شاگردان ایراندوست سه شنبه ۳۰ شهریور به مصاف بنگلادش خواهند رفت و در حساس‌ترین مسابقه، شنبه ۳ مهر در مقابل اردن به میدان می‌روند.

صدرنشین به مسابقات جام ملت‎‌های آسیا ۲۰۲۲ هند که بهمن‌ماه سال جاری در دهلی‌نو برگزار خواهد شد صعود می‌کند.

ایراندوست پیش از اعزام تیم ملی به ازبکستان در پیامی اینستاگرامی قدردانی ویژه از زحمات فدراسیون فوتبال کرد و نوشت:

روزی که گفتید همه چیز را مهیا میکنید شک کردم

گفتم همیشه حرف زدند قول دادند اما در نهایت ۴ ماه از اون روز گذشت؛ اردوهای منظم، امکانات خوب، و احترام واقعی

بی شک امروز دغدغه برابری جای خودش را به حس خوب دیده شدن داد و ما برای این ارج نهادن سپاسگزاریم،

دکتر خادم عزیز و سرکار خانم موسوی مهربان 

امروز دخترانتان لحظاتی را تجربه کردند که برای اولین بار برایشان اتفاق افتاد 

شما ثابت کردید نگاهتان برابر است و اینک تمام دختران فوتبالیست ایران امیدوارتر برای آینده تلاش خواهند کرد،

باشد تا با افتخارآفرینی موجب غرور مجموعه خوب فوتبال و همه هموطنان عزیز شویم.

تیم ملی فوتبال بانوان

تیم ملی فوتبال زنان ایران

تیم ملی فوتبال زنان ایران تیم ملی فوتبال زنانی است که به نمایندگی از کشور ایران در بازی‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. این تیم زیر نظر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

پیشینه فوتبال زنان در ایران به دهه چهل خورشیدی برمیگردد. اما تنها در سال ۱۳۴۹ زنان ایران اجازه تمرین و بازی فوتبال در محلهای اختصاصی را یافتند. نخستین تیم فوتبال زنان ایران توسط باشگاه فوتبال تاج تأسیس شد و بدین منظور باشگاه تاج برای زنان کلاس‌های تمرینی گذاشت.[۱][۲][۳] به دنبال آن باشگاه‌های پرسپولیس و دیهیم نیز تیم زنان خود را تشکیل دادند و با بالا رفتن تعداد تیم‌ها و استقبال دختران از این رشته ورزشی، فدراسیون فوتبال ایران نیز تشکیل اولین تیم ملی زنان ایران را در دستور کارش قرار داد و چند نفر از زنان مستعد را برای آموزش در زمینه مربیگری به کلاس‌های آموزشی فیفا فرستاد.

پری اباصلتی از مؤسسین انجمن دوشیزگان و بانوان و مجله بانوان، تیم منتخبی از بازیکنان فوتبال زنان ایتالیا را دعوت کرد تا در روز هفدهم اردیبهشت ۱۳۵۰، در دیداری دوستانه مقابل نماینده ایران، تیم فوتبال زنان تاج قرار بگیرند. در این مسابقه که اولین بازی بین‌المللی فوتبال زنان ایران بود، تیم تاج با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریف خود شد. در این بازی ژنیک شهبازیان دروازه‌بان تیم تاج بهترین بازیکن زمین بوده و بارها مانع باز شدن دروازه تیم تاج شده‌است.

پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ فوتبال زنان دستخوش تغییرات بسیاری شد. بازیکنان زن مجبور به داشتن حجاب کامل شدند و تماشاچیان مرد از حضور در ورزشگاه زنان منع شدند. در سال ۲۰۰۵ و در بازی‌های قهرمانی غرب آسیا، تیم ملی فوتبال زنان ایران برای اولین بار بعد از انقلاب در مسابقات شرکت کرده و به مقام دوم رسید. این دوره از بازی‌ها در سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۰۵ در شهر امان کشور اردن برگزار شد.

در مهٔ سال ۲۰۰۶ این تیم در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ب اس فاو الدرسیم اسبور شهر برلین کشور آلمان رفت. این بازی در ورزشگاه آرارات تهران برگزار شد که با نتیجه ۲–۲ مساوی به پایان رسید.

تیم فوتبال زنان ایران در سال ۲۰۰۷ نیز در بازی‌های قهرمانی غرب آسیا به مقام دوم رسید.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما