شناسهٔ خبر: 49604896 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«پرانتز باز» بر موج رادیو نمایش، «صدای پای آب» در قاب شبکه یک

تهران- ایرنا- «پرانتز باز» ویژه برنامه سینمای ملی ایران امشب به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و «صدای پای آب» نیز عنوان قسمت جدید مستندتنهایی است که با موضوع مخاطرات تالاب انزلی، سد لاسک و پیگیری پرونده قضایی بایوجیمی امشب از شبکه یک پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش ویژه برنامه سینمای ملی ایران  امشب تقدیم علاقه مندان می‌شود.

 در این برنامه که با اجرای نیما رئیسی، مجید واشقانی، همین طور همراهی علیرضا بهرامی و نغمه دانش به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود با هنرمندان درباره بزرگان هنرمند ایران که در قید حیات نیستند گفتگو خواهد شد.

همچنین پرانتز باز از این پس با ضبط صدای بزرگان هنر و اندیشه، بانک ملی صدای هنر ایران را در این برنامه افتتاح می‌کند.

«پرانتز باز» کاری از گروه برنامه‌های مستند_ترکیبی رادیو نمایش، ویژه روز سینما، امشب ساعت ۲۱:۰۰ به صورت زنده از خانه موزه بتهوون و رادیو نمایش پخش خواهد شد.

مخاطرات تالاب انزلی موضوع این هفته مستند تنهایی

«صدای پای آب» عنوان قسمت جدید مستندتنهایی است که قسمت اول آن با موضوع مخاطرات تالاب انزلی، سد لاسک و پیگیری پرونده قضایی بایوجیمی امشب جمعه ۲۶ شهریور ساعت ۱۵ : ۲۳ از شبکه یک پخش می شود. همچنین برنامه تحلیلی استودیویی درنگ تنهایی نیز به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی بلافاصله ساعت ۲۳:۴۵ روی آنتن می رود.

تالاب انزلی اینروزها با مشکلات بزرگی همچون آتش سوزی ، ورود فاضلاب شهری و انسانی و صنعتی و بیمارستانی، روسوبات آلی و پرونده قضایی بایوجیمی که از احتمال بالای سرطان زا بودن آن خبر داده اند، دست و پنجه نرم می کند و مجموعه مستند تنهایی و درنگ تنهایی این هفته به تحلیل صریح این موضوعات خواهد پرداخت.

لازم به توضیح است از اسناد مکتوب و قضایی این پرونده توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان در این برنامه پرده برداری خواهد شد که دادستان کل درباره پرونده بایوجیمی اخیرا اشاره کرده بود: سازمان محیط زیست بداند قوه قضائیه قاطعانه در پروژه بایوجمی خواهد ایستاد.

مسئولان محیط زیستی میهمانان برنامه درنگ تنهایی

این برنامه که ساعت ۴۵ : ۲۳ دقیقه جمعه این هفته از شبکه یک پخش خواهد شد ، سید رحمان سیدزاه  توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان، دکتر مسعود باقرزاده کریمی رییس حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیرکل سابق دفتر تالابهای سازمان محیط زیست و سعید نبی کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند تنهایی هستند.

بنابراین گزارش اجرای درنگ تنهایی را عبدالرضا امیر احمدی بر عهده دارد. تولید مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا ۱۴۰۰ به طول انجامید.

فیلم‌برداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در چهار فصل صورت پذیرفته است.

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط‌بان، جنگلبان، جنگل‌نشین، آلودگی هوا و… از موضوعات این مجموعه مستند هستند و فیلم‌نامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.
 

نظر شما