شناسهٔ خبر: 49604538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش مدیریت شهری در جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز/ شورای شهر و شهرداری باید پاسخگو باشند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حفظ محیط زیست و جلوگیری از ساخت و سازهای نا به جا و خلاف ضوابط باید انجام شود و قوانین آن نیز موجود است.

صاحب‌خبر -

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دارد که از حقوق شهروندان و محیط زندگی آن‌ها محافظت کند و محیطی امن و خوب را برای مردم عزیز فراهم سازد.

وی در ادامه گفت: حفظ محیط زیست، فضای سبز و عدم ساخت و سازهای نا به جا و خلاف ضوابط برای حفظ حراست مردم باید انجام شود که قوانین و قواعد آن در شهرداری و شورای شهر تهران موجود است، اما باید با استقرار همکاران در شهرداری تهران، تذکراتی داده شود. البته تا همین امروز هم در جلسات علنی و غیرعلنی درباره برخی از موارد همچون ساخت و سازهای غیرمجاز در طبیعت به صورت مصداقی تذکراتی داده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت و کمیسیون معماری و شهرسازی باید به موضوع ساخت‌وسازهای نابه جا ورود داشته باشند که بحث‌هایی هم در این خصوص اتفاق افتاده که لازم است با شهرداری تهران ارتباط داشته باشیم تا این موضوع به یک سرانجامی برسد.

نادعلی بیان کرد: ما نسبت به کارهای انجام شده در دوره قبل که نمی‌توانیم پاسخگو باشیم و در دوره ششم باید کارهای جدیدی انجام دهیم، اما قاعدتا صفر تا صد ساخت و سازها را شهرداری تهران باید برعهده بگیرد، زیرا تنها شهرداری برای ساخت و ساز می‌تواند مجوز و پروانه صادر کند.

وی در پایان با اشاره به نقش شهرداری و شورای شهر تهران در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در طبیعت، گفت: شورای شهر و شهرداری تهران باید در ادوار محتلف پاسخگو باشند، زیرا مسئله ساخت و ساز بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما