شناسهٔ خبر: 49604040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیسی:

روابط ایران و ترکمنستان فراتر از روابط دو همسایه است

موج نیوز

رییس جمهور روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان را فراتر از روابط دو همسایه خواند و گفت: تهران و عشق آباد ظرفیت‌های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی امروز (جمعه) و در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار « قربانقلی بردی محمداف » رییس جمهوری ترکمنستان افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی می تواند محرک موثری برای گسترش مناسبات ایران و ترکمنستان باشد.

وی اظهار داشت: تبادل انرژی و افزایش حجم مبادلات و ترانزیت کالا بین دو کشور از جمله زمینه های مستعد برای تقویت همکاری های ایران و ترکمنستان است.

در این دیدار دو رییس جمهوری درباره حل مساله گاز با یکدیگر توافق کردند.

رییس جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بنا داریم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور  به شکل منظم دنبال شود.

قربانقلی بردی محمداف خاطرنشان کرد: فعال تر کردن ظرفیت های ترانزیتی بین ایران و ترکمنستان نقش قابل توجهی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه آغاز شد.

در این اجلاس سران ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده اند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس با رییس جمهوری ازبکستان، نخست وزیر پاکستان، رییس جمهوری بلاورس، رییس جمهوری قزاقستان و نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

نظر شما