شناسهٔ خبر: 49603886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود نخستین هواپیمای پاکستان به فرودگاه دمشق پس از ۲۰ سال

تهران- ایرنا- اولین پرواز خطوط هوایی بین المللی پاکستان پس از ۲۰ سال وقفه، بعد از ظهر امروز (جمعه) از فرودگاه کراچی وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (جمعه) خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» این پرواز که با حضور «غلام سرور خان» وزیر هوانوردی پاکستان، «مازن عبید» کاردار سفارت سوریه در پاکستان و رئیس خطوط هوایی بین المللی پاکستان و ۲۸۶ مسافر انجام شد ، در چارچوب اجرای مجدد پروازها از کراچی ، لاهور و فرودگاههای اسلام آباد پاکستان به سمت دمشق و بالعکس راه اندازی شده است.

وزیر هوانوردی پاکستان در بیانیه ای برای خبرنگاران از رئیس جمهوری و مردم سوریه به دلیل امکاناتی که برای انجام این پرواز فراهم کرده اند، تشکر کرد و گفت که این اولین گام در زمینه پروازهای بین دو کشور  است و مراحل دیگری نیز برای همکاری اجرا خواهد شد.

«زهیر خزیم» وزیر حمل و نقل سوریه نیز در بیانیه مشابهی اظهار داشت که این رویدار اولین پرواز شرکت هواپیمایی پاکستان  پس از وقفه بیش از بیست سال است و این گامی مهم برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است و تعدادی توافقنامه در زمینه حمل و نقل وجود دارد که در آینده فعال خواهد شد.

در چهارم سپتامبر سال جاری، اولین پرواز خارجی سوریه از ایروان ، پایتخت ارمنستان ، با ۷۶ مسافر به فرودگاه بین المللی حلب رسید که نشان دهنده بازگشت ترافیک هوایی بین دو کشور است.

خطوط هوایی سوریه اخیراً نیز از انجام یک پرواز اضافی هفتگی در مسیر دمشق-کویت-دمشق، از ۱۴ سپتامبر امسال خبر داده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما