شناسهٔ خبر: 49603735 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ذوالفقار نسب: کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دشوار است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز بیژن ذوالفقار نسب، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: در تیم پرسپولیس  تغییرات متعددی اتفاق افتاده است و کار آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا سخت است. پرسپولیس در بازی با استقلال تاجیکستان  نقاط ضعف خود را پیدا کرد و معتقدم پرسپولیس بازی‌های سختی در لیگ قهرمانان آسیا در پیش خواهد داشت؛ اما مطمئنا کادر فنی پرسپولیس آنالیز خوبی از حریفان خود انجام می‌دهد و با اطلاعات کامل مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: پرسپولیس کار سختی در لیگ قهرمانان در پیش خواهد داشت، اما آن‌ها چندین بازیکن جوان با انگیزه را جذب کرده اند و بازیکنان قبلی نیز با تجربه هستند. بازیکنان پرسپولیس به خوبی می‌توانند نسبت به بازی قبلی خودشان تغییر رویه بدهند.

او در خصوص  رفتن بازیکنان  ایرانی به تیم‌های عربی و مقصر جلوه دادن تیم‌های سابقشان در خصوص تمدید نشدن قراردادشان  گفت: متاسفانه در ده سال اخیر تمرینات تیم‌های نوجوانان  و جوانان همزمان با کلاس‌های درس آن ها بوده است و این نوجوانان سر کلاس درسشان حاضر نمی‌شوند. در نتیجه ما شاهد یک نسل  کم استعداد به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و رفتاری هستیم  و اکثر بازیکنان ما فقط به دنبال پول هستند. برخی فوتبالیست‌ها نمی‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند و  در باشگاه‌ها نیز افرادی که بازیکنان را به مسیر تحصیل هدایت کنند، حضور ندارند. در دوران فوتبال ما بازیکنان همزمان فوتبال و درسشان را ادامه می‌دادند. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید  فکری منطقی در خصوص قرارداد بازیکنان کنند. بسیاری از بازیکنان در لیگ‌های پایین کشورهایی مثل امارات و ترکیه درآمدشان از فوتبالیست‌های لیگ برتری ما نیز بیشتر است و بازیکنان نیز به همین خاطر به لیگ‌های این کشورها می‌روند.

او خاطرنشان کرد: همه‌ تیم‌های فوتبالی ایرانی عنوان فرهنگی ورزشی را دارند، اما در حد ۵ درصد نیز فعالیت فرهنگی انجام نمی‌دهند. این کار زیاد سخت نیست. در همه جای دنیا تیم‌ها مراقب رفتارهای اجتماعی و تحصیلی متناسب با سن بازیکنان خود هستند. بازیکنان تیم‌های اروپایی در سن ۲۰ سالگی آداب معاشرت و رفتارهای اجتماعی را به خوبی یاد گرفته اند، اما بازیکنان ما در این سن هنوز آداب معاشرت اجتماعی را نیز بلد نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما