شناسهٔ خبر: 49603525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای؛

وزیر دادگستری با مقامات قضایی تاجیکستان دیدار کرد

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران که رئیس جمهوری را در سفر به دوشنبه برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای همراهی می‌کند، امروز (جمعه) با وزیر عدلیه و دادستان کل جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، در ملاقات امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با مظفر عشوریان وزیر عدلیه جمهوری تاجیکستان، طرفین ضمن ارزیابی روابط دو کشور در زمینه همکاری‌های قضایی و حقوقی بر لزوم توسعه همکاری‌ها در زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

همچنین بر فعال سازی موافقت نامه‌های موجود و تدوین برنامه‌ای برای تداوم‌ گفت وگوها با هدف توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط تبادل نظر شد.

وزیر دادگستری با یوسف رحمان دادستان کل جمهوری تاجیکستان نیز ملاقات کرد.  

در این دیدار، طرفین ضمن تبادل نظر درخصوص همکاری‌های قضایی و حقوقی بین دو کشور با توجه به اشتراک‌های فراوان بین ایران و تاجیکستان، بر لزوم توسعه همکاری‌ها در این زمینه تأکید کردند.  

طرفین با توجه به شرایط کنونی، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم تأکید کردند.  

قرار است موافقتنامه انتقال محکومان به حبس فردا در جلسه ملاقات روسای جمهور دو کشور توسط وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و دادستان کل جمهوری تاجیکستان به امضا برسد.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه آغاز شد.

در این اجلاس سران ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده‌اند.

تا کنون رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس با رییس جمهوری ازبکستان، نخست وزیر پاکستان، رییس جمهوری بلاورس، رییس جمهوری قزاقستان و نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت وگو کرده‌اند.

نظر شما