شناسهٔ خبر: 49603409 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

نتیجه کنکور سراسری ۱۴۰۰ فردا اعلام می‌شود؟

قرار بود نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، شنبه ۲۷ شهریور اعلام شود. اما سازمان سنجش گفته نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ هفته اول مهر اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش گفته بود نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ۲۷ شهریور به بعد اعلام می‌شود. بر اساس گفته این مقام مسئول داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ منتظر بودند که هفته آخر شهریور ماه نتایج کنکور را دریافت کنند.

اما حالا سازمان سنجش خبر داده که اعلام نتیجه کنکور ۱۴۰۰ به تعویق افتاده است. فاطمه زرین آمیزی، اعلام کرد: زمان اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۰ در هفته اول مهرماه اعلام می‌شود.

آنگونه که او خبر داده دلیل تعویق در اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۰، شرایط فراگیر کرونا در کشور و تعطیلی چند روزه مصوبه ستاد ملی کرونا در اوایل شهریور و ایجاد محدودیت برای تردد بین شهر‌ها و استان‌ها بوده که سبب شده زمان برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی و انجام مصاحبه متقاضیان رشته‌های دارای شرایط خاص به تعویق بیفتد.

حالا داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باید منتظر باشند تا در هفته اول مهرماه نتایج کنکور سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

با توجه به تاخیر در زمان اعلام نتایح کنکور ۱۴۰۰، قطعا کلاس‌های دانشگاهی هم با تاخیر برگزار می‌شود. براساس اطلاعات و گزارش‌های پیشین قرار بود زمان شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌ها به ابان ماه موکول شود تا دانشجویان بتوانند واکسینه شوند. اگرچه هنوز مشخص نیست واکسیناسیون دانشجویان شامل دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ هم می‌شود یا نه.

اما آنچه مشخص است اینکه زمان شروع کلاس‌های دانشگاه حداقل برای ورودی‌های ۱۴۰۰ از ابتدای مهر ماه نیست و با تاخیر آغاز می‌شود.

نظر شما