شناسهٔ خبر: 49603303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

خطیب جمعه ورامین: وجود بی‌حجابی در خیابان‌های شهر قابل قبول نیست/ دستگاه‌ها برخورد علنی داشته باشند

رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که دشمن به دنبال آن است که فرهنگ را از این کشور بگیرد ولی برخی مدیران بی‌تعهد این سخنان را شنیدند ولی تدابیر لازم را اتخاذ نکردند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه موقت ورامین تهران گفت: به نتیجه رسیدن تصمیمات دولت نیازمند زمان و مدیران معتقد و همراه است که هنوز در حوزه مدیریت‌های میانی اتفاقات لازم نیفتاده است، ظرفیت‌های اقتصادی کشور بسیار بالا و پاسخگوی نیازهای مردم است ولی به شرط آن که در کار جدیت لازم وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با اشاه به ارسال سوخت از ایران به لبنان گفت: دنیای استکبار تحریم‌هایی به مردم لبنان تحمیل کرده تا آنان را زمین‌گیر کند غافل از این که ایران اسلامی به یاری مردم لبیان شتافته و آنان را تنها نمی‌گذارد.

وی اظهارداشت: حزب الله لبنان نیز با نشان داده ضرب شست به استکبار، بار دیگر عزت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان ثابت و روحیه امید، زندگی و مبارزه را در مردم لبنان تقویت کرد.

محمودی اظهار داشت: این اقدام ایران اسلامی بار دیگر رژیم غاصب اسرائیل را سرافکنده و تحقیر کرد و در اصل اقتدار ایران در منطقه و دنیا، آمریکا و اسرائیل را گیج کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نزدیک به دو سال است که آموزش‌ها به صورت مجازی شده و بدیهی است که آموزش مجازی آن‌چنان که باید به صورت حضوری جامعیت ندارد و باید خانواده‌ها به آموزش فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند و فرهنگیان و معلمان نیز با دلسوزی بیشتری آموزش را دنبال کنند تا در این زمینه گرفتار آسیب نشویم.

محمودی بیان داشت: آموزش و پرورش و اهتمام آن به مسائل تربیتی و ارزشی در گذشته معیوب بوده و گاه گرفتار نفوذ اسناد بیگانه مثل سند ۲۰۳۰ شده است، متاسفانه برخی انتصاب های ناصواب و سپردن پست‌ها به دست برخی افراد ضعیف، آثار ناصوابی را بر جای گذاشته است.

وی گفت: فرهنگیان متعهد، امروز برای اصلاح وضع موجود باید همت جدی داشته باشند تا مردم اصلاح را در وضعیت مدیریت‌ها و عملکردها به خوبی مشاهده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال‌ها است که ابلاغ شده ولی مثل بسیاری از اسناد دیگر بایگانی شده است و آموزش و پرورش باید به صورت جهادی برای اجرای این سند اقدام کند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه ،ایام فداکاری و استقامت، دوران ظهور و بروز ارزش‌های متعالی است.

وی گفت: در این ایام حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس، الگوگیری از نهضت عاشورا و نقش ولایت و رهبری مشهود است و باید خاطرات و ایثارگری‌های آزادگان نقش مردم در پشت جبهه ها، خیانت نفوذی‌ها و عمال استکبار و ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در رفع مشکلات جامعه گفت: باید از اقدامات دولت طی روزهای اخیر در مورد تامین واکسن و برخی تصمیمات اقتصادی تقدیر کرد ولی تا زمانی که مردم آثار تصمیمات را در زندگی روزمره خود نبینند این مشکلات حل نخواهد شد.

محمودی با اشاره به لزوم توجه به حوزه فرهنگ گفت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که دشمن به دنبال آن است که فرهنگ را از این کشور بگیرد ولی برخی مدیران بی‌تعهد این سخنان را شنیدند ولی تدابیر لازم را اتخاذ نکردند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مردم نباید نسبت به ناهنجاری‌ها اجتماعی مانند مواد مخدر و بی حجابی بی تفاوت شوند، وجود مظاهری مانند بی‌حجابی در خیابان‌های شهر قابل قبول نیست و لازم است تا دستگاه‌هایی مانند قوه قضائیه ،نیروی انتظامی و بسیج با مظاهر فساد برخورد علنی داشته باشند .

برچسب‌ها:

نظر شما