شناسهٔ خبر: 49603295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقه منتخب قرن عقاب و پیشکسوتان فوتبال ایران برگزار شد

مسابقه فوتبال به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز بین تیم های منتخب عقاب و پیشکسوتان فوتبال ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ظهر امروز مسابقه فوتبال منتخب قرن عقاب و منتخبی از پیشکسوتان فوتبال ایران در مجموعه ورزشی عقاب نهاجا برگزار شد که این مسابقه با تساوی چهار بر چهار به پایان رسید.

یادواره شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش و رونمایی از کتاب عقاب عشق ماندگار از برنامه های مراسم امروز بود.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم با اشاره به این که همه ما موظف هستیم که دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم گفت: بهترین روش در این راه بهره مندی از ظرفیت‌های ورزش و هنر می‌تواند باشد، چون جوانان و نوجوانان به ورزش علاقه مند هستند و در زمین‌های ورزشی حضور دارند و اخبار ورزشی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: تعدادی از قهرمانان ملی در رشته فوتبال قبلاً سرباز نیروی هوایی ارتش و تعدادی از کارکنان ما نیز عضو تیم های ملی‌ و باشگاه‌های معروف فوتبال ایران بوده اند. از تعدادی از این عزیزان که در گوشه و کنار کشور بودند دعوت شد که هم یک مسابقه تشریفاتی فوتبال بین پیشکسوتان عقاب نیروی هوایی ارتش و پیشکسوتان تیم ملی برگزار شود و هم ضمن مرور خاطرات دوران دفاع مقدس یاد و خاطره این دوران زنده نگه داشته شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به مسابقه برگزار شده به عنوان یک فرصت برای معرفی شهدای نیروی هوایی ارتش نوجوانان و جوانان کشور خاطر نشان کرد: در همین راستا از کتاب عقاب عشق ماندگار، تاریخچه زندگی شهدای نیروی هوایی ارتش نیز رونمایی شد.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان این که جامعه ورزش ما نیز شهدای گرانقدر بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: بسیاری از ورزشکاران ما در شرایطی عضو تیم‌های بزرگ و حتی تیم ملی بودند. پس از آغاز جنگ به جبهه اعزام شدند که بسیاری از این بزرگان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که جا دارد یاد و خاطره این دلاورمردان را پاس بداریم و به روح بلند آنان درود بفرستیم.

وی با بیان این که دفاع مقدس یک گنجینه است تصریح کرد: ما می‌توانیم این گنجینه نهفته در دفاع مقدس را با برگزاری یادواره ها، مسابقات و و این چنین مراسم هایی استخراج کنیم و هدف از برگزاری این مسابقه ورزشی نیز این بود که شهدای نیروی هوایی و شهدای عرصه ورزش را به نسل جوان معرفی کنیم و هم مرور خاطرات شود.

در پایان مراسم یادبود بزرگان فقید عقاب حسین فکری، ایرج دانایی فر، رضا احدی، اکبر افتخاری و فریبرز اسماعیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما