شناسهٔ خبر: 49603276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین مطرح کرد

اهمیت توجه به فسادستیزی در شهرداری قزوین

امام جمعه قزوین توجه به فسادستیزی در حوزه شهری را بسیار مهم دانست و گفت: باید در مقابل فعالیت کسانی که می‌خواهند از بیت‌المال، زمین‌ها و سرمایه‌های ملی سوءاستفاده کنند،‌ ایستاد و از شهردار جهادی قزوین می‌خواهیم در عرصه مبارزه با فساد هم به جد فعالیت کند تا خیال مردم راحت باشد که این فرزند انقلابی مراقب دغدغه‌های مردم هست و کار را با همه جوانب آن می‌بیند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به اولین سفر خارجی رئیس جمهور ایران و شرکت در نشست اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان، خاطرنشان کرد: زبان مردم تاجیکستان فارسی است و ارادت مردم این کشور به مردم ایران و فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار زیاد است و این‌ها باعث عمیق‌تر شدن پیوند ۲ ملت شده است هر چند ما آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم فرهنگ اهل بیت (ع) را به ملت مسلمان تاجیکستان برسانیم.

وی بیان کرد: اجلاس شانگهای، اجلاس مهمی برای گسترش فرصت‌های همکاری بین کشورها و جلوگیری از سلطه‌جویی آمریکاست و ایران اسلامی نیز با عضویت در اجلاس، گام ارزشمندی را برداشته است که محور آن توجه به شرق به‌جای غرب است و امیدوار هستیم این سفر برای ملت ایران با برکت باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به شکست محاصره آمریکا علیه مردم لبنان با ورود کشتی‌های حامل مواد سوختی ایران به لبنان، تأکید کرد: لبنان نیاز به مواد سوختی ما داشت و ما نیز نیاز به بازار داشتیم تا محصولات سوختی خود را به فروش برسانیم و الحمدالله این اتفاق افتاد و کشتی‌های حامل سوخت توانستند با کمک تانکرهای سوخت این اقدام را انجام دهند و این مهم نشان داد که آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این اقدام مردم لبنان را خوشحال کرد و بر اقتدار حزب‌الله افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس را در پیش داریم و باید تلاش کنیم تا دفاع مقدس توسط اجانب تحریف نشود، آن‌ها به خاک ما وارد شده و خرمشهر و سوسنگرد را تصرف کرده بودند و در حال پیشروی به مناطق دیگر بودند؛ ما در این شرایط از خاک خود دفاع کردیم و حالا نباید اجازه دهیم برخی با تحریف تاریخ مسائل را وارونه نشان دهند. جنگ بر ما تحمیل شد و ما در مقابل مستکبران ایستادیم و هیمنه پوشالی اجانب را شکستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط تعداد کمی از دوستداران برای سفر به عراق مجوز دارند اما مهم آن است که نگذاریم چراغ اربعین خاموش بماند و همه برای این معنا پای‌کار باشیم و به خادمان موکب‌ها و مسافران کربلا کمک کنیم تا این برنامه به بهترین شکل برگزار شود.

آیت‌الله عابدینی گفت: در شورای شهر قزوین انتخابات شهردار برگزار و شهردار قزوین انتخاب شد. ضمن عرض تبریک به سردار صباغی، سردار میدان‌های دفاع مقدس، برای وی در این عرصه مهم برای ایجاد تحول در معماری شهری با نگاه معماری اسلامی طلب توفیق می‌کنیم و امیدوار هستیم فقط با محور آسایش مردم و رضای خدا خدمت کند تا نسل آینده ببینند در این برهه اقدام زیبایی اتفاق افتاد و برای تحقق این معنا لازم است فرهیختگان و متخصصان در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: دانشمندان بسیاری داریم که در رشته شهرسازی و معماری کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و نخبگان برجسته‌ای داریم که در این زمینه کار کرده‌اند و امیدواریم از تجارب این عزیزان کمک گرفته شود تا مردم تحول را در همه زمینه‌ها مشاهده کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به اینکه نباید صرفاً به مسائل فیزیکی شهر توجه شود، بیان کرد: در این دوره باید توجه جدی در راستای تقویت کسانی که عوامل ارزش‌های دینی هستند، صورت بگیرد. هیئت‌ها،‌ مساجد،‌ ائمه جماعت و نهادهای فرهنگی در این دوره تقویت شود، چراکه با این پشتوانه‌های معنوی، شهر از جنبه فرهنگی آباد می‌شود.

وی توجه به فسادستیزی در حوزه شهری را بسیار مهم دانست و گفت: باید در مقابل فعالیت کسانی که می‌خواهند از بیت‌المال، زمین‌ها و سرمایه‌های ملی سوءاستفاده کنند،‌ ایستاد و از شهردار جهادی قزوین می‌خواهیم در عرصه مبارزه با فساد هم به جد فعالیت کند تا خیال مردم راحت باشد که این فرزند انقلابی مراقب دغدغه‌های مردم هست و کار را با همه جوانب آن می‌بیند.

انتهای پیام

نظر شما