شناسهٔ خبر: 49602422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

آغاز برنامه‌های جدید درباره واکسیناسیون از روز سه شنبه

باشگاه خبرنگاران جوان

محسنی بندپی جزئیات اقداماتی که از روز سه شنبه آغاز خواهد شد و ظرف ۱۰ روز افراد بالای ۱۸ سال واکسیناسیون خواهند شد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: ظرف دو هفته اخیر  آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نهایتا در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند، تیم‌های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی ادامه داد:این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. در جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

استاندار تهران گفت:از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند؛ روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

وی بیان کرد:۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

بندپی گفت: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان  تزریق کنند.

نظر شما