شناسهٔ خبر: 49602355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روزنامه صهیونیستی هاآرتص:

اختلافات شدید در مذاکرات تبادل اسرا و دستیابی به آتش بس را پیچیده کرده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی از اختلافات شدید در مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس در مرزهای غزه خبر داده و تاکید کرد این شکاف ها موانعی جدی برای پیشرفت گفتگوها به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد شکاف های موجود میان اسرائیل و حماس در خصوص توافق تبادل اسرا همچنان به قوت خود باقی است و هر کدام از طرفین به مواضع خود پافشاری می کند. از سویی اسرائیل با آزادی صدها اسیری که دستان آنها را به خون آلوده می داند مخالفت داشته و حماس نیز از سوی دیگر به شروط خود برای آزادی اسرای اسرائیلی تاکید دارد.

 

این روزنامه افزود خواسته جدید حماس آزادی 6 اسیری است که از زندان جلبوع فرار کرده اند و شرایط به سمتی پیش رفته که مذاکرات آزادی اسرا را بسیار پیچیده نموده و چنانچه مساله دستیابی به آتش بس نیز با موانعی مواجه شده است.

 

هاآرتص ادامه داد یحیی سنوار فرمانده حماس در نوار غزه تلاش می کند تا خواسته های خود را به اسرائیل تحمیل کند اما وی اگر چه می داند این بار قیمت آنچه در اختیار دارد متفاوت است اما همچنان خواستار آزادی صدها اسیر است و این در حالی است که اسرائیل چه در زمان نتانیاهو و چه در دوره کنونی و نخست وزیری نفتالی بنت با خواسته های آنان موافقت نکرده و نمی کند.

 

این روزنامه عبری زبان افزود در سال های گذشته و پس از جنگ 2014 غزه مذاکرات غیر منسجمی میان طرفین جریان داشته و تفاوتی میان اجساد و اسرای مفقود وجود نداشته است. حماس ادعا می کند آبراهام منگستو و هشام السید زنده بوده اما از مشکلات روانی رنج می برند.

 

هاآرتص تاکید کرد اسرائیل خواستار بازگشت اسرای زنده و اجساد هدار گولدن و آرون شاؤول است و این در حالی است که خانواده آنها همچنان اعتقاد دارند فرزندانشان زنده بوده و در اختیار حماس قرار دارند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما