شناسهٔ خبر: 49600472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره برق شهرستان دنا مطرح کرد:

خودنمایی تاریکی در مسیرهای گردشگری سی سخت

رئیس اداره برق شهرستان دنا گفت: طراحی پروژه روشنایی از چهار راه خیابان دنا به سمت باغات گردشگری انجام شد و تشکیل پرونده صورت گرفت و این پروژه به اعتبار 400 میلیون تومانی نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  امروزه صنعت جهانگردی  و گردشگری به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید، کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه در ردیف ۱۰ کشور اول دنیا از نظر وجود جاذبه های گردشگری قرار دارد، می تواند سبب رشد، توسعه و رونق اقتصادی در کشور شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های متنوع گردشگری  است و از آن به عنوان استانی چهار فصل یاد می شود و آبشارها، طبیعت بکر، پارک های جنگلی، رودخانه ها خودنمایی می کند و این ظرفیت ها می تواند سبب رونق صنعت گردشگری شود.

در همین ارتباط شهر سی سخت  شهری در  دامنه دنا است  این شهر درفاصله ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جای گرفته است و راه ارتباطی یاسوج به سی سخت پس از گذر از یک منطقه هموار به ناحیه کوهستانی می رسد که جنگل های طبیعی بلوط زیبایی های این گذرگاه را فراوان کرده است.

این شهر دارای جاذبه های مختلفی از جمله چشمه میشی، دریاچه کوهگل، باغات مختلف سیب، انگو، هلو، درختان سرسبز بلوط است که این جاذبه ها تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری در این شهر است که می تواند سبب رونق و رشد آن شود.

در کنار ظرفیت های مختلف برای شهر سی سخت اما برخی ضعف ها زیبنده این شهر گردشگر پذیر نیست و فرصت های این شهر را با چالش مواجه می کند.

در این رابطه تعدادی از شهروندان در شهر سی سخت با بیان اینکه از چهار راه خیابان دنا به سمت باغات که به مجتمع بین المللی دال دنا ختم می شود، روشنایی ندارد، اظهار داشتند: خیابان در شب کاملا تاریک است و نمای  بدی دارد و هر شهروند یا گردشگری سوال می کند چرا در این مسیر نباید روشنایی وجود داشته باشد.

گفتنی است  این مسیر ابتدای ورود به جاذبه های مختلفی مانند چشمه میشی، کوهگل و ارتفاعات دنا است که باید در خصوص روشنایی  توسط مسئولان تدابیری اندیشیده شود.

رئیس اداره برق شهرستان دنا در این رابطه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: پروژه روشنایی از چهار راه خیابان دنا به سمت باغات که به مجتمع بین المللی دال دنا ختم می شود طراحی آن انجام و تشکیل پرونده صورت گرفت و به استان ارسال شد و در شرایط حاضر چشم انتظار تامین اعتبار این پروژه هستیم.

صیادی با بیان اینکه این پروژه نیازمند اعتباری 400 میلیون تومانی است، بیان کرد: در 7 ماه گذشته تنها ارگانی بودیم که با توجه به زلزله پرداخت قبوض برق به اختیار خود مردم  گذاشته و به آنها مهلت داده شد.

وی افزود: وصول مطالبات در شهر سی سخت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و به جای آن به شهروندان خدمات در خصوص امورات مربوطه به برق داده می شود.

خبرنگار: محسن بهمنیار

انتهای پیام/

نظر شما