شناسهٔ خبر: 49600356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحولات فلسطین/ از تشکیل اتاق عملیات مقاومت در کرانه باختری تا تشدید تنش‌ها در جنین

درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در جنین، اتاق عملیات مشترک مقاومت در کرانه باختری، حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی و انتقاد حماس از تداوم جنایات تشکیلات رام‌الله علیه فلسطینیان از آخرین اخبار و تحولات فلسطین است. درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در جنین، اتاق عملیات مشترک مقاومت در کرانه باختری، حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی و انتقاد حماس از تداوم جنایات تشکیلات رام‌الله علیه فلسطینیان از آخرین اخبار و تحولات فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای مقاومت فلسطین برای چندمین بار متوالی طی روزهای گذشته به سوی پست بازرسی «الجلمه»، گلوله‌های جنگی شلیک کردند که در پی این اقدام درگیری‌هایی میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینیان صورت گرفت.

همچنین، درگیری‌های مشابهی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در شهرک «یعبد» واقع در غرب جنین رخ داد، این اقدام به دنبال ادامه تحرکات ارتش عبری برای یافتن تعدادی از اسرای فراری از زندان صهیونیستی صورت گرفت.   

تشکیل اتاق عملیات مشترک مقاومت در کرانه باختری
 
همچنین، در پی تنش‌های اخیر در جِنین، چند گروه مقاومتی در این منطقه برای نخستین بار اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و آماده مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی هستند.

این اتاق عملیات برای نخستین بار با مشارکت شاخه نظامی جنبش فتح، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تشکیل شده است.

در بیانیه این اتاق عملیات آمده که در صورتی که تعرض به اسرا ادامه داشته باشد، درهای جهنم را به روی رژیم اشغالگر باز و برای دفاع از اسرا اعلام آماده‌باش عمومی می‌کنیم.

صدها فلسطینی نماز صبح را در مسجدالاقصی اقامه کردند

صدها فلسطینی امروز جمعه نماز صبح را در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی اقامه کردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اشغالگران صهیونیست در جای جای شهر قدس و اطراف مسجدالاقصی تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا گذاشته بودند.
تحولات فلسطین/ از تشکیل اتاق عملیات مقاومت در کرانه باختری تا تشدید تنش‌ها در جنین
مأموران پلیس رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در اطرا ف مسجدالاقصی بازداشت و مدارک شناسایی ده‌ها تن از نمازگزاران فلسطینی را به هنگام ورود به این مسجد جهت اقامه نماز صبح ضبط کردند.

حماس: تشکیلات رام الله بر ادامه جنایاتش علیه فلسطینیان اصرار دارد

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تشدید بازداشت‌های سیاسی توسط ماموران سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری علیه فلسطینیان نشانگر پافشاری این سرویس‌ها بر ادامه جنایاتش علیه مردم فلسطین است.

قاسم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تشکیلات رام الله دست به تجاوزات گسترده‌ای علیه ملت فلسطین می‌زند که از جمله این تجاوزات می‌توان به بازداشت سیاسی فلسطینیان از جمله دانشجویان و مبارزان و اسرای آزاده و سلب آزادی‌ها اشاره کرد.
تحولات فلسطین/ از تشکیل اتاق عملیات مقاومت در کرانه باختری تا تشدید تنش‌ها در جنین
وی تصریح کرد که این گونه رفتارهای زننده و ناشایست تمامی اصول و ارزش‌های ملی را زیر سوال می‌برد.

قاسم گفت که از هرگونه تشکیلات ملی انتظار می‌رود که از مبارزان و اسرای آزاده تجلیل به عمل آورد.
انتهای پیام

نظر شما