شناسهٔ خبر: 49600312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از رانندگان قانون مدار توسط همیاران مهربان ترافیک

هفتمین مرحله تقدیر از رانندگان قانون مدارشیرازی به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و همکاری پلیس راهوراستان فارس در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبرسلطانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه مراسم تقدیراز رانندگان قانون‌مند در فرهنگ شهر شیراز، گفت: شورای اسلامی شهر شیراز موظف است تا در راستای موضوعاتی از قبیل احیاء فرهنگ ترافیک و دیگر مواردی که با فرهنگ مردم ارتباط مستقیم دارد، برنامه ریزی، تولید محتوا و حمایت داشته باشد تا بتواند ضمن توسعه فرهنگ مناسب، آرامش و امنیت روانی بیشتری را در سطح شهر برای شهروندان فهیم در شیراز گسترش دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز دوره ششم ادامه داد: اساس مسائل فرهنگی بحث مردمی بودن و ظرفیت مردم و بکارگیری در این امر است.

او با اشاره به اینکه مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز یک مجموعه مردم نهاد است، افزود: ویژگی خاص مجمع پرداختن مسائل فرهنگی به صورت موضوعی به ویژه موضوعات شهروندی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شورا از مجموعه‌های مردم نهاد که فعالیت آن‌ها دقیق، حرفه‌ای و تخصصی، حمایت و استقبال می‌کند.

سلطانی اظهارداشت: در آینده قصد داریم از مجموعه‌های مختلفی که درموضوعات فرهنگی، بحث انتشار و توزیع فرهنگ را در بدنه مردمی شهر دارند و به صورت ویژه و تخصصی مد نظر قرار می‌دهند حمایت خاص داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، از ملاک‌های انتخاب رانندگان قانون مند، در هفتمین مرحله تقدیر را، صحبت نکردن با تلفن همراه درحین رانندگی، رانندگی بین خطوط، بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله با خودرو جلوی عنوان کرد.

سید عبدالرضا دستغیب گفت: در این طرح با مشارکت پلیس راهور استان فارس محلی در شهر شیراز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این راستا گشت نامحسوس پلیس، دوربین‌های ایستاده نظارت گر آن دسته از راننده‌هایی که آیتم‌های مذکور را رعایت کردند شناسایی و توسط همیار مهربان ترافیک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با اهدا تندیس نشان مهربانی، یک جلد دیوان حافظ و چند جلد کتاب فرهنگی و باستانی مرتبط با شهر شیراز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او درباره اجرای این طرح افزود: تاکنون طرح تقدیر از رانندگان قانون‌مند در بلوار مدرس، رحمت، شهید چمران و شهید رجایی (فرهنگ شهر) اجرا شده است.

دستغیب بیان کرد: امیدواریم با یاد آور شدن فرهنگ فراموش شده ترافیک درسطح شیراز بتوانیم روزی این شهر را به عنوان شهری قانون‌مند درحوزه راهنمایی و رانندگی و بدون تصادف در کشورمعرفی کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز افزود: در فرهنگ سازی نیاز به ارائه الگو داریم که به مردم معرفی و از آن‌ها تقدیر شودو لذا فرهنگ سازی در این خصوص انجام شود.

دستغیب افزود: همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها درگسترش فرهنگ عمومی به نوعی تلاش کنند، زیرا مجمع یک نهاد مردمی و نیاز به همکاری درنهادینه شدن فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شیراز دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ سازشیرازبا اشاره به اجرا تقدیر از رانندگان قانون‌مند دررعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی درسطح شهرشیراز افزود: تاکنون در ۷ مرحله از ۴۰ نفر راننده قانونمند به صورت کنترل نامحسوس پلیس راهور استان فارس در سطح شیراز توسط همیار مهربان ترافیک مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز تقدیرشده است.

دستغیب بیان داشت: طرح تقدیر از رانندگان قانون‌مند درسطح شیراز با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و همکاری پلیس راهور استان فارس ادامه خواهد داشت.

عبدالعظیم مباشری کارشناس ارشد و مدیر رسانه‌ای پلیس راهور استان فارس هم گفت: به منظور ایجاد بستر فرهنگ سازی در راستای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و به دنبال آن کاهش پیامد‌های اجتماعی پدید آمده از خسارات مالی و جانی تصادفات رانندگی و در هامش همین برنامه از رانندگان قانونمدار توسط همیاران مهربان ترافیک در حضور کارشناسان پلیس راهور تقدیر شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما