شناسهٔ خبر: 49599264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در قالب صندوق علمی مشترک راه ابریشم مطرح شد؛

تعامل آموزشی سمنان و چین در راستای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی

سمنان- رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان گفت: کارگاه بین‌المللی مشترک دانشگاه‌های سمنان و علم و فناوری چین با محوریت کاربردهای انرژی خورشیدی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از دانشگاه سمنان، محمدصادق ولی‌پور اظهار کرد: در راستای افزایش تعاملات بین‌المللی، کارگاه مشترک بین دانشگاه سمنان و دانشگاه علم و فناوری کشور چین (University of Science and Technology of China) با محوریت کاربردهای انرژی خورشیدی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه یک روزه با عنوان Solar Energy: PV/T, Power, Heating and Cooling Application به همت دانشکده مهندسی مکانیک در حوزه کاربرد انرژی خورشیدی در تولید برق، حرارت، گرمایش و سرمایش برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان بیان کرد: برگزاری این کارگاه از سری برنامه‌های صندوق علمی مشترک راه ابریشم ( SRSF )» با همکاری آکادمی علوم چین ( CAS ) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور( INSF ) است.

ولی‌پور گفت: این صندوق از رویدادهای مشترک بین کشورهای ایران و چین با برگزاری کارگاه‌های مشترک و طرح‌های پژوهشی حمایت می‌کند و دو تیم از ایران و چین در این کارگاه سخنرانی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پنج نفر از محققان دانشگاه علم و فناوری چین به سرپرستی پرفسور جای جی(Jie Ji) و سه نفر از محققان دانشگاه سمنان و صنعتی شریف  به سرپرستی محمدصادق ولی‌پور، آخرین یافته‌های علمی خود در این زمینه را به اشتراک علاقه‌مندان خواهند گذاشت.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان افزایش تعاملات علمی بین‌المللی این دانشگاه در راستای رویکردهای وزارت علوم را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد و گفت: انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انجام پایان‌نامه و رساله‌های مشترک بین دو کشور از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است که درباره آنها بحث و تبادل نظر می‌شود.

نظر شما