شناسهٔ خبر: 49598930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیمکت های خاک گرفته در مدارس شهر سی سخت

اقتصاد ایران: یاسوج- فارغ از زمان بندی فعالیت مدارس در شهر زلزله زده سی سخت، با نزدیکی به مهرماه نیمکت های خاک گرفته روایتگر سایه افکنی پاییز بر مدارس بی سقف این شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روزهای پایانی شهریور دلهره عجیبی برای سی سختی‌ها به همراه دارد.

پاییز ۱۴٠٠ در شهر سی سخت متفاوت بوده و این روزها مدارس تخریب شده از یک سو و انتظار کودکان و خانواده‌ها از سویی دیگر به چشم می‌خورد. مردمانی که ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته و اینک در انتظار فرارسیدن فصل تعلیم نظاره گر شرایط متفاوتی هستند.

ساخت و ساز تعدادی از مدارس سی سخت ناتمام مانده و جهادی‌ها دوشادوش متولیان برای بازسازی کلاس‌های درس دانش آموزان تلاش می‌کنند.

خانواده‌ها دغدغه خرید را دارند و دانش آموزان برای پوشیدن لباس فرم مدرسه، خریدن کیف، دفتر و مداد نو لحظه شماری می‌کنند.

در این میان خدمت گذاران زحمتکش مدرسه از دغدغه و بلاتکلیفی‌ها میگویند و اغلب خانه به دوش در چادرها و مدارس در حال بازسازی زندگی می‌کنند.

حال در این شرایط و روزهایی که ویروس کرونا ترس و اضطراب را رقم زده و شرایط را متفاوت از قبل، خستگی را نیز در صحبت‌های کودکانی احساس می‌کنیم که خاطرات کودکی آنها به میز و دفتر و بازی با هم سن و سال‌ها در مدرسه گره خورده است.

فرماندار شهرستان دنا در این رابطه از وجود ۲۷ مدرسه تعمیری و هشت مدرسه تخریبی در این شهرستان خبر داد.

عبدالحمید پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: هفت مدرسه و یک خوابگاه تخریبی در شهر سی سخت و روستای کوخدان وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه ۷٠ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت آموزشی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ۲۷ مدرسه تعمیری در شهرستان داریم که برای چهار مورد با هدف مقاوم سازی دو میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: مقاوم سازی دو مدرسه انجام و دو مورد دیگر در حال اجرا است.

پناهی با اشاره به کمک ۱٠ میلیارد تومانی برای کمک به ساخت مدرسه فاطمه الزهرای (س) سی سخت، گفت: برای شروع سال تحصیلی از ظرفیت شیفت مخالف سایر مدارس استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، باید دید پاییز سرد با تقویم درسی بدون چالش زیرساختی در سی سخت رقم خواهد خورد؟

برچسب‌ها:

نظر شما