شناسهٔ خبر: 49596700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عبرت‌های عاشورا باید به زبان هنر تبیین شود

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه عبرت‌های عاشورا باید به زبان هنر تبیین شود گفت: بیش از ۵۳ درصد مردم به دلیل شرایط کرونایی از طریق حسینیه رادیو و تلویزیونی عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالعلی علی‌عسگری در آیین اختتامیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه عزاداری‌های ایام محرم در دو سال گذشته به دلیل کرونا با حضور باشکوه‌تر مردم برگزار نشد اظهار داشت: صدا و سیما حسینیه تلویزیونی ایران‌ را راه اندازی کرد تا مردم از منازل عزاداری کنند.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد مردم‌از طریق تلویزیون و رادیو عزاداری کردند افزود: دشمن بر دوگانه دین و سلامت دامن می‌زد، لذا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات و پیگیری عزاداری‌ها از تلویزیون، این توطئه دشمن نقش بر آب شد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: در این حسینیه تلویزیونی، در کنار پیرعلامان، تعدادی از مداحان‌جوان ‌شناسایی و کشف شده و روی آنتن رفتند تا جوانان برومند ما هم در این عرصه بدرخشند.

وی با تاکید بر اهمیت مراسمات اربعین گفت: به دلیل محدودیت های کرونایی، سفر بسیاری از مردم به کربلا ممکن ‌نیست لذا رسانه ملی با تلویزیون و رادیو اربعین، این شور عشق را زنده نگه خواهد داشت. 15 شبکه برنامه "به تو از دور سلام" را پخش کرده و نیابت زیارت در عراق را تقبل خواهند کرد.

علی‌عسگری پیرغلامان را از ثروت‌ها و سرمایه های ایران برای گسترش فرهنگ عاشورایی دانست و خاطر نشان کرد: این خادمان حسینی با هنر و حماسه شکوه و عظمت اقدامات اباعبدالله را بیان می‌کنند. مداحی یک هنر متعهد، متعالی، حماسی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه دشمن برای زدودن معنویت و عقلانیت با هنر مبتذل به دنبال نفوذ و گسترش تخریب ایمان و معنویت جوامع بشری است، افزود: در برابر آن، باید از هنر و حماسه استفاده کرده و جوامع خود را مصون بداریم. این یک جنگ فرهنگی تمام‌عیار است و باید از ریشه های با اصالت خود در حماسه حسینی و اهل بیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما، عبرت های عاشورا را قابل تامل دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تبیین هنرمندانه آن، تصریح کرد: باید با زبان هنر این عبرت ها را برای جوانان روشن کنیم. باید تبیین کنیم چراکه باید تا آخر الزمان از این عبرت ها برای مبارزه با طاغوت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کوتاهی مردم‌ از نصرت حق، بی‌وفایی نسبت به پیمان، عهد‌شکنی به دلیل دنیاطلبی، ترک جدال حق و باطل، ترک نهی از منکر، خوردن فریب تبلیعات باطل، جهل عمومی، بی تفاوتی، سکوت و سازش و‌ ترک وظیفه توسط عناصر تاثیرگذار از مهمترین عبرت‌های عاشورا است.

علی‌عسگری افزود: تبعیت نکردن از امام‌حق، ضعف شهادت‌طلبی، دلبستگی به دنیا، دیر جنبیدن برای اقدام و اقدام به موقع از دیگر عبرت‌های عاشورا است که باید به زبان هنرمندانه تبیین کنیم.

انتهای پیام /111/ح

نظر شما